عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دختر نوجوان مرگ مغزی به دو بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدای اعضای دختر نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی حداقل دو بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش وب دا، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در هشتصد و شصت و ششمین ( ۸۶۶ ) عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ سماء خورشیدی ۱۸ ساله  ؛ که از بیمارستان  امام رضا (ع) به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .

دکتر ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: کبد زنده یاد سماء خورشیدی ؛ در بیمارستان منتصریه به خانم  ۵۱ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید .

وی گفت: قسمتی از پوست مرحومه سماء خورشیدی نیز  به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد .

{jcomments on}