عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دیدار نوروزی در گلزار شهداء گمنام و کمک اساتید و کارکنان دانشگاه به هموطنان سیل زده - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷

رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در اولین ساعت کاری امروز با اساتید و کارکنان دانشگاه در محل گلزار شهدای گمنام دیدار و بطور همزمان با حضور جمعی از مسئولان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به سیل زدگان در مناطق مختلف کشور کمک کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو وهمچنین ابرازهمدردی با هموطنان مناطق سیل زده کشور، به گوشه ای از دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در حوزه های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: در ابتدای حضور مقام عالی وزارت بعنوان وزیر جدید بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، نشستی با حضور استاندار و سه تن از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در دفترکار وزیر برگزار شد که با قول های مساعد دکتر نمکی، دستاوردهای ارزشمندی برای استان رقم خورد.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با ابراز خرسندی ازعملکرد دانشگاه در سال۹۷، اقدامات شاخص دانشگاه را مرهون زحمات و تلاش مستمرهمکاران واحدهای تابعه دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشگاه در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز به همت روابط عمومی و سایر حوزه های دانشگاه، با اجرای برنامه های متعدد توانست، دستاوردهای چهل ساله عرصه سلامت استان را به مردم معرفی و تبیین کند.

وی اضافه کرد: در سفر معاون درمان وزارت بهداشت به خراسان جنوبی که قبل از سال جدید اتفاق افتاد و بازدیدهایی که از شهرستان های شرقی استان انجام شد کلنگ زنی احداث پروژه بیمارستان دوم شهرستان قاین از جمله مهم ترین دستاوردهای این سفر بود .

انعقاد تفاهم نامه با ایمیدرو برای احداث بیمارستان دوم طبس

دکتردهقانی با بیان اینکه در حوزه توسعه ای علیرغم محدودیت ها و مشکلات اعتباری و مالی دانشگاه نیز دستاوردهای خوبی در سال گذشته داشته ایم، افزود:انعقاد تفاهم نامه احداث بیمارستان دوم در شهرستان طبس با ایمیدرو، تعیین تکلیف پیمانکار پروژه احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان خوسف و مشخص شدن پیمانکار پروژه ساخت اورژانس نهبندان از جمله دستاوردهای مهم این حوزه می باشند .

خبرهای خوش برای رشته دارو سازی طی دو ماه آینده

وی با بیان اینکه در حوزه ورزشی برگزاری جشنواره ورزشی کارکنان را داشته ایم، ادامه داد: در حوزه آموزش و درمان نیز اتفاقات خوبی رخ داده که توزیع نیروهای متخصص و اضافه شدن رشته های دستیاری جدید از جمله این موفقیت ها می باشد و امید می رود طی یکی دو ماه آینده در مورد رشته دارو سازی هم خبرهای خوش و جدیدی داشته باشیم .

کسب رتبه برترکشوری گروه جهادی دانشگاه در سال گذشته

وی به کسب رتبه برتر گروه جهادی دانشگاه و هم چنین رتبه برتر کتابخانه مرکزی دانشگاه در کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه غذا و د ارو، نظارت و بازرسی و کمک به بیماران خاص هم در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در دانشگاه بوده ایم .

رئیس دانشگاه با بیان اینکه در حوزه اجتماعی هم در سال گذشته شاهد کمک های خوب خیرین به حوزه بهداشت و درمان بوده ایم، افزود: در حوزه بهداشتی نیز شاهد ارتقای شاخص ها بوده ایم که شبانه روزی کردن برخی از مراکز بهداشتی در شهرستان های استان مورد درخواست مردم و مسئولان دانشگاه از این موارد بوده است.

پرداخت مطالبات پرسنل و کارکنان دانشگاه جزو اولویت های کاری مسئولان

دکتر دهقانی در ادامه از پیگیری برای پرداخت مطالبات پرسنل و کارکنان دانشگاه بعنوان یکی از اولویت های کاریش در سال گذشته یاد کرد و ادامه داد: پرداختی های دانشگاه تا حدودی بروز رسانی شده و در پرداخت کارانه هم در مقایسه با سایر دانشگاه ها وضعیت خوبی داریم .

وی از پرداخت مطالبات بازنشستگان حوزه پرسنلی تا پایان سال ۹۶ خبرداد و افزود: پرداخت مطالبات بازنشستگان اعضای هیات علمی نیز در حال پیگیری است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شرایط خاص کشور در سال جاری ادامه داد : امکان دارد بخشی از اعتبارات جاری دانشگاه در سال جاری هم محقق نشود بنابراین برای سپری کردن این شرایط به همراهی تمامی پرسنل نیاز داریم .

دکتر دهقانی تاکید کرد : تلاش داریم از ظرفیت نیروها و پرسنل با انگیزه که وقت آزاد بیشتری دارند در بکارگیری مدیران استفاده کنیم .

مردم به سیل زدگان در استان های مختلف کشور کمک کنند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه هم در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که سیل برای استان های مختلف کشور بوجود آورده، گفت: این اتفاقات ایام نوروز ۹۸ را برای مردم ایران تا حدودی تلخ کرد که نیاز است بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم کمک های خود را در کنار دولت به این مناطق داشته باشند .

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ بنام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود : این نامگذاری ها براساس یک نقشه راه مشخص صورت می گیرد و باید بدانیم اگر می خواهیم آمریکا را شکست دهیم باید روی پای خودمان بایستیم و به داشته های خودمان تکیه کنیم .

قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به سیل زدگان

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در ادامه با قدردانی از این برنامه دانشگاه علوم پزشکی برای جمع آوری کمک به سیل زدگان گفت: در هفته های گذشته شاهد حوادث تلخی در کشور بودیم که عده ای از هم وطنانمان دچار خسارت مالی و جانی شدند .

بخشی با بیان اینکه امید می رود با این کمک ها گوشه ای از آلام مردم در این مناطق کاسته شود، افزود: اگر مردم می خواهند کمک نقدی به سیل زدگان داشته باشند می توانند از طریق شماره حساب های اعلام شده وجوه خود را واریز کنند و اگر کمک غیرنقدی دارند هم بهتر است از اقلام نو شامل پتو ، چادر، خشکبار و کنسروجات کمک کنند تا شان و منزلت سیل زدگان حفظ شود.

کمک ۷۰ میلیون ریالی پرسنل و کارکنان دانشگاه به سیل زدگان

در این مراسم مبلغی که قرار بود به رسم همه ساله در قالب کارت های هدیه به قید قرعه به حاضرین در مراسم پرداخت شود به سیل زدگان اهدا شد و اساتید و کارکنان دانشگاه هم در این مراسم مبلغ ۷۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک کردند.

گزارش تصویری این مراسم در خبری جداگانه منتشر می شود.
مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری -  اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.