عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری کنفرانس درمان های نوین و پیشرفته پارکینسون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

با حضور اعضای هیات علمی گروه مغز و اعصاب کنفرانس درمان نوین و پیشرفته پارکینسون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

دبیر علمی کنفرانس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: این کنفرانس با حضور اعضای هیات علمی گروه نورولوژی دانشگاه های تهران و مشهد به منظور ارائه آخرین یافته ها و دستاوردهای نوین در درمان بیماری پارکینسون به مدت یک روز در بیمارستان قائم(عج) برگزار شد.

دکتر علی شعیبی با اشاره با اینکه امروزه بیماری پارکینسون دومین بیماری شایع تخریب کننده سیستم عصبی پس از آلزایمر است افزود: نشانگان وابسته نیز هرچند به اندازه بیماری پارکینسون شایع نیستند اما شیوع قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند و عدم تشخیص یا درمان صحیح و به موقع این گروه از بیماری ها می تواند برای بیمار،خانواده وی و در نهایت جامعه عوارض مالی و روانی بسیاری را تحمیل نماید.

استادیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه  با حمایت مسئولان دانشگاه و همت اعضای هیات علمی خط اول درمان غیر تهاجمی بیماری پارکینسون پیشرفته در دانشگاه راه اندازی شده است اظهار کرد: این دانشگاه دومین دانشگاه کشور در زمینه درمان بیماری پارکینسون پس از تهران است.

دکتر شعیبی با بیان اینکه در این روش خط اول درمان غیر تهاجمی بیماران مبتلا به پارکینسون پیشرفته میسر شده است تصریح کرد: پیش از این بیماری مزبور با داروهای خوراکی به صورت محدود کنترل می شد یا در مواردی از طریق عمل جراحی و کارگذاری الکترودهایی در مغز به صورت تهاجمی درمان می شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در روش غیرتهاجمی داروی 'داسپتون' برای درمان علائمی از بیماری پارکینسون که از طریق خوراکی درمان نمی شود، کاربرد دارد و بدین طریق اختلالات حرکتی و غیر حرکتی مرتبط با این بیماری کنترل می گردد.

کنفرانس درمان های نوین و پیشرفته پارکینسون ۲۲ فروردین در سالن کنفرانس بیمارستان قائم(عج) برگزار شد.

{jcomments on}