عمومی | سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه خوارزمی و سازمان زمین‌‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، توسعه هم‌افزایی دو جانبه

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دانشگاه خوارزمی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به همت دانشکده علوم‌زمین در دانشگاه خوارزمی امضا شد.

در ابتدای جلسه دکتر سبحان‌اللهی ضمن معرفی دانشگاه خوارزمی و توانمندی‌های آن در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف، کیفیت را تولید محصولات در راستای نیاز مخاطبان تعریف کرد و گفت: ما عنوان حوزه ارتباط با صنعت در دانشگاه را به حوزه ارتباط با جامعه در راستای نگاه به همه ابعاد ارتباطی دانشگاه و جامعه تغییر داده‌ایم و این همکاری‌ها را نوعی هم‌افزایی در جهت تحقق اهداف تعیین شده بین دانشگاه و سازمان می‌دانیم و اعتقاد داریم دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد.

همچنین دکتر راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور این روز را روزی بسیار عزیز برای مجموعه خود دانست و یک بار دیگر همکاری و حضور در کنار استادان دانشگاه خوارزمی را به فال نیک گرفت.

وی، توان علمی و اجرایی دانشگاه خوارزمی همراه با استانداردهای آموزشی را بی نظیر عنوان کرد و گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های با کیفیت و مطرح ایران است به طوری که در این دانشگاه نه دانشجویی می‌تواند به راحتی فارغ‌التحصیل شود و نه کسی به راحتی هیئت علمی می‌شود.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، همچنین حضور دانشگاه خوارزمی و سازمان متبوع خود را در کنار هم یک اتفاق بسیار خوشایند قلمداد کرد و نوید روزهای موفقیت‌آمیز را خاطرنشان کرد.

در ادامه اعضای جلسه در راستای تعامل هر چه بهتر بین دانشگاه و سازمان با نگاه خاص به موضوعات بین رشته‌ای و کاربردی به خصوص تحقیقاتی و بنیادین در موضوعاتی همچون اکتشاف معدنی، همکاری‌های علمی، حمایت از کارآفرینی و اشتغال‌زایی، به‌روزآوری استراتژی اکتشاف، مسائل زیست‌محیطی و پزشکی، اکتشاف آب‌های زیرزمینی، تغییر اقلیم، ریزگردها و مسائل ژئوشیمیایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه­‌ای بین دانشگاه خوارزمی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور امضاء و کارگروهی جهت پیگیری و اقدامات لازم به صورت مشترک تعیین شد.