همزمان با سال رونق تولید و به منظور کمک به تولید بازی های فکری و محصولات آموزشی و فرهنگی، کانون بازی و سرگرمی آموزشی پردیس شهید بهشتی آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومیدانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، رسول نجفی از اعضای موسس این کانون با بیان این مطلب توضیح داد: کانون بازی و سرگرمی های فکری و آموزشی با عنوان کانون گمیفیکیشن یا فکرسرا توسط گروهی از دانشجومعلمان رشته آموزش ریاضی پردیس شهید بهشتی اداره می شود.
وی با اشاره به این که بسیاری از محصولات فرهنگی و آموزشی موجود در جامعه بیش از آن که پویا و مولد باشند، ایستا مخرب هستند گفت ما تلاش می کنیم در سالی که به نام رونق تولید مزین شده، گامی در جهت تولید محصولات فرهنگی و بازی های فکری برداریم.
طهماسبی زاده، دیگر عضو موسس کانون گیمیفیکیشن با اشاره به این که یکی از وظایف هر معلم ریاضی آموزش ریاضی به دانش آموزان است، اظهار داشت ما در این کانون تلاش می کنیم با انجام فعالیت های پژوهشی مشخص نماییم چه ویژگی هایی باعث می شود یک فعالیت آموزشی به بازی و سرگرمی تبدیل شود و سپس اقدام به طراحی بازی های آموزشی کنیم.
علیرضا بوستانی، عضو موسس دیگر کانون گیمیفیکیشن نیز با باین این که در بازی های آموزشی دو مولفه لذت و یادگیری با هم ترکیب می شود، اظهار داشت: آموزش مطالب از طریق سرگرمی باعث علاقمندی بیشتر دانش آموزان به فراگیری دروس می شود.
بوستانی با بیان این که تا کنون بیش از ۱۷۰ میلیون ریال صرف خرید تجهیزات برای راه اندازی این کانون شده، تصریح کرد: این مبلغ به صورت شخصی توسط سه عضو موسس کانون تامین شده است.
وی از همکاری و یاری استادان ریاضی و مسئولان حوزه های مختلف آموزشی و اداری دانشگاه برای راه اندازی این کانون تقدیر و قدردانی کرد.