عمومی | دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان: دانشجو باید همواره مطالبه گر باشد

رئیس دانشگاه کردستان در جمع دانشجویان منابع طبیعی دانشگاه کردستان گفت: دانشجو باید همواره مطالبه گر باشد و در کنار این مطالبه گری واقع بین بوده و درخواستهایی در توان مسئولین دانشگاه را مطرح کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پرفسور رحمت صادقی در جلسه دیدار شورای صنفی با دانشجویان دانشکده منابع طبیعی که با حضور مسئولین دانشگاه برگزار شد با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، اظهار داشت: ما در مجموعه دانشگاه اگر فکر و کاری به ذهنمان برسد برای دانشگاه انجام می دهیم  ولی جلساتی این چنینی ما را از دیدگاه ها و درخواستها دانشجویان خبر دار میکند.
رئیس دانشگاه کردستان بیان داشت: دانشجو باید همواره مطالبه گر باشد و در کنار این مطالبه گری واقع بین بوده و درخواستهایی در توان مسئولین دانشگاه را مطرح کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ۳ رکن دارد، افزود: استاد، کارمند و دانشجو سه رکن دانشگاه هستند که دو رکن نخست در خدمت دانشجو بوده و بدون دانشجو این دو معنایی نخواهند داشت.
پرفسور صادقی تصریح کرد: دانشجو محصول دانشگاه بوده و در کنار تربیت نیروی انسانی با سواد وظایف دیگری از جمله پژوهش، تولید علم و...  را نیز رسالت خود می داند اما بی شک تربیت نیروی انسانی مهمترین وظیفه دانشگاه است.
رئیس دانشگاه کردستان در پاسخ به این سوال از سوی دانشجویان که آیا ارزشیابی اساتید قابل رویت است، تاکید کرد: ارزشیابی اساتید برای دانشگاه بسیار مهم است و به هیچ وجه برای اساتید و هیچ شخصی قابل دسترسی نیست و دانشجویان می توانند با خیالت راحت و در کمال عدالت به اساتید خود امتیاز دهند.
وی افزود: در بحث ارتقاء عمودی اساتید نمره اساتید بسیار اهمیت داشته و از روی امتیازی که دانشجویان به اساتید می دهند این ارتقاء صورت میگیرد پس لازم است اگر استادی برای دانشجوی خود وقت میگذارد از او قدردانی شود تا دیگران نیز او را بشناسند.
پرفسور صادقی در ادامه با بیان اینکه در بحث خرید کتابهای مرجع و مورد نیاز دانشجویان و اساتید مشکلی نداریم، اظهار داشت: در برخی رشته ها  مانند شیلات تعداد کتب کم است اما دانشگاه هیچ محدودیتی برای خرید کتابها ندارند و دانشجویان می توانند با مراجعه به بخش پژوهش دانشکده خود درخواست تهیه این کتابها را ارائه دهند.
وی اذعان داشت: متاسفانه وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی سخت است و دانشگاه کردستان نیز در این برهه زمانی و با وجود بودجه ای محدود قطعا شرایط سختی را خواهد داشت و لازم است تا دانشجویان با مسئولین دانشگاه همکاری کنند.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه روزانه  ۵ هزار پرس نهار و شام برای دانشجویان تهیه میکند این در حالی است که قیمت مواد غذایی طی چند ماه گذشته تغییراتی چشم گیری یافته و بودجه دانشگاه نسبت به یک سال گذشته یک ریال نیز افزایش نداشته است.
وی در پاسخ به درخواست دانشجویان برای سرویس رفت و برگشت به دانشکده منابع طبیعی تصریح کرد: داشتن سرویس حق دانشجویان است اما  قشر دانشجو بسیار کم تحرک شده اند و تحمل چند دقیقه پیاده روی را ندارند و بهترین فرصت برای آنها استفاده از این شرایط برای پیاده روی است .
وی در پایان به مشکلات عدیده دانشگاه از جمله مشکلات مالی، اشاره کرد و افزود:  از دانشجویان میخواهیم تا با دانشگاه همراه و همدل باشند و برخی کمبودها را تحمل کنند تا شرایط لازم برای تحقق خواسته هایشان فراهم شود.