عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

استفاده بهینه از امکانات موجود، کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای راهکارهای موثر برای شرایط فعلی واحدهای استان ایلام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: استفاده بهینه از امکانات موجود ، کاهش هزینه ها، صرفه جوی در منابع و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای و... راه های برون رفت از وضعیت موجود و جبران کسری بودجه ناشی از کاهش شدید دانشجو در واحدها و مراکز آموزشی استان ایلام است.

دکتر محمد میرزایی حیدری در جلسه  شورای اداری و مالی استان ایلام ضمن بیان مطلب فوق اضافه کرد: بدهی کلان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام شرایط ویژه ای بوجود آورده است و می طلبد اساتید و کارکنان واحدهای استان با همراهی، همفکری و تلاش دوچندان در حل مسائل و مشکلات دانشگاه مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: شرایط ویژه استان از جمله جمعیت کم و تعدد مراکز آموزش عالی، مرزی بودن با کشور عراق از سمت غرب و عدم جذب دانشجو از این کشور تاکنون و کاهش شدید دانشجو در استان­های همجوار فضای جذب دانشجو در استان ایلام را به شدت رقابتی کرده است و در شرایط فعلی درآمدهای واحدهای استان با هزینه های جاری  همخوانی ندارد و امیدواریم با رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی و عملیاتی کردن بحث درآمدهای غیر شهریه­ای و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در منابع بتوانیم شرایط فعلی را مدیریت کنیم .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که تاکنون و در زمان جنگ تحمیلی تهدیدی برای استان بود و نقش مهمی در عدم توسعه یافتگی استان داشت امروز به فرصت مناسبی برای ایلام و دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شده است تا با رایزنی با مسئولان عراقی و کمک سازمانی مرکزی بتوانیم در زمینه جذب دانشجوی خارجی موفق عمل کنیم و از این طریق بخشی از مشکلات دانشگاه های آزاد اسلامی ایلام و کاهش شدید دانشجو در این واحدها جبران شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 100 میلیارد ریال واحد ایلام بدهی دارد و جبران آن در شرایط فعلی و با وضع موجود کار آسانی نیست.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام از لحاظ نسبت استاد به دانشجو و سایر آیتم­های نرم افزاری و سخت افزاری یکی از دانشگاه­های معتبر استان است و با داشتن اساتید مجرب، آزمایشگاه­ها و کارگاه­های پیشرفته می تواند در انجام طرح های پژوهشی مورد نیاز استان موثر و آمادگی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه تمام ادارات و ارگان­های دولتی و غیر دولتی دارد.