عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیش از ۳۴ هزار خدمت بهداشتی درمانی در ایام نوروز در مراکز خدمات جامع سلامت بوشهر ارائه شد

مهندس حسن فخرایی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های لازم از اواخر اسفندماه ۹۷، تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز به منظور بالا بردن رضایت مردم و مسافران نوروزی از خدمات بهداشتی درمانی شهرستان بوشهر دوچندان کرده‌ایم که خدمات دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی و رادیولوژی در کنار خدمات پزشکی به مردم ارائه‌شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح بسیج سلامت نوروزی ۹۸ شهرستان بوشهر اظهار داشت: ۹۱۲ نفر در این ایام به پزشکان مستقر در مراکز جامع سلامت مراجعه کردند.
مهندس فخرایی تصریح کرد: بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت بوشهر در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب از تاریخ اول لغایت ۱۵ فروردین ۹۸ به صورت ویژه از تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و مراکز محیطی بازدید به عمل آورده‌اند که مجموعاً تعداد یک هزار و ۹۶۸ مکان مورد بازدید، ۳۲ مورد معرفی به دادگاه و همچنین مقدار یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شده است و تعداد یک هزار و ۱۰۶ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهرستان بوشهر انجام‌شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: از ابتدای نوروز ۹۸ تا پانزدهم فروردین‌ماه، ۴۹۳ نفر از خدمات پزشک عمومی، ۲۳ نفر از خدمات واحد آزمایشگاه، ۱۵ نفر از خدمات واحد دندان‌پزشکی، ۶ نفر از کلینیک سیار دندان‌پزشکی، ۳۰۱ نفر از خدمات تزریقات و پانسمان استفاده و تعداد ۲۰ نفر جهت آزمایش هیپوتیروئیدی به آزمایشگاه مراجعه کردند.
این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت انجام واکسیناسیون کودکان به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مراقبت‌های زنان باردار جهت افزایش امنیت دوران بارداری و به حداقل رساندن مرگ مادر و کودک افزود: تا ۱۵ فروردین واکسیناسیون تعداد ۲۳ کودک و مراقبت ۱۰ زن باردار در مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان انجام شد.
رئیس مرکز بهداشت با اشاره به ادامه ارائه خدمات تا پایان تعطیلات گفت: هدف ما ارائه خدمات باکیفیت و جلب رضایت مراجعین است و مجموعه بهداشت شهرستان بوشهر آماده ارائه خدمات بیشتر به مراجعین است.

انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰