عمومی | دانشگاه مازندران

دیدار نوروزی اعضای خانه مطبوعات بابلسر با سرپرست دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران در همه ادوار، ارتباط صمیمانه و تعامل بسیار خوبی با رسانه ها و مطبوعات داشته است


به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دیدار نوروزی اعضای خانه مطبوعات شهرستان بابلسر با دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، دکتر طالبی در این مراسم که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: دانشگاه مازندران در همه ادوار، ارتباط صمیمانه و تعامل بسیار خوبی با رسانه ها و مطبوعات داشته است.
سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به برگزاری بیش از ۶ جشنواره در راستای تجلیل از خبرنگاران توسط مدیریت روابط عمومی این دانشگاه به عنوان دبیرخانه منطقه ۲ کشور، افزود: این دانشگاه در هر زمان و هر زمینه ای، آماده پاسخگویی به هر گونه پرسش یا همکاری در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و ... با رسانه های مختلف را بوده و تا کنون نیز بارها و بارها این امر را در عمل به اثبات رسانده است.
دکتر طالبی با اشاره به حوادث اخیر سیل و آب گرفتگی بسیاری از استان های کشور خاطرنشان کرد: نقش ویژه خبرنگاران در پوشش این حوادث و اقدامات به عمل آمده توسط مردم و مسئولان بسیار حایز اهمیت است و امیدوار هستیم که همیشه شاهد انعکاس صحیح و شفاف اخبار و رویدادها توسط اصحاب رسانه باشیم.
سرپرست دانشگاه جامع استان در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم ارتباط مستقیم مسئولان با مردم گفت: در دیدارهای مردمی که در روزهای سه شنبه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار می شود، بسیاری از مسایل و مشکلات موجود، آسان تر و سریع تر حل شده یا به جریان می افتد و امیدوارم که این موضوع در تمامی دستگاه های اجرایی به صورت جدی پیگیری شود.

حضور به موقع و انعکاس سریع اخبار حوادثی مانند سیل اخیر، نشان از دغدغه مندی و حضور آگاهانه اصحاب رسانه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، کاظم ابراهیمی، مشاور رییس و رییس حوزه ریاست دانشگاه با اشاره به حساسیت ویژه شغل خبرنگاری گفت: کار خبرنگاری بسیار دشوار و در بعضی از اوقات مخاطره آمیز است، زیرا انعکاس اشتباه یک خبر می تواند تبعات بسیار زیادی را برای فرد یا رسانه در پی داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم مطالعه و تحقیق مداوم و همیشگی جهت حضور فعال در این عرصه اظهار داشت: یک خبرنگار باید همیشه بر تمام زوایای یک رویداد اشراف داشته باشد تا آن را به درستی رصد کرده و انعکاس دهد.
مشاور رییس و رییس حوزه ریاست دانشگاه با اشاره به لزوم امانتداری و بیان حقایق در انعکاس اخبار و رویداد اجتماعی، افزود: رسانه ها باید ابتدا ازصحت و سقم یک خبر به صورت کامل مطمئن شده و سپس اقدام به انتشار آن نمایند، زیرا هر خبر می تواند گاهی صدمات و عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سیل اخیر گفت: اگر حجم وسیع و به موقع اطلاع رسانی توسط رسانه های مختلف در زمان لازم صورت نمی گرفت، ما اکنون شاهد این گستردگی همدلی و کمک رسانی در بین اقشار مختلف جامعه نبودیم و این نشان از دغدغه مندی و حضور آگاهانه اصحاب رسانه است.
ابراهیمی در پایان یک بار دیگر بر آمادگی همه جانبه دانشگاه مازندران در برقرای ارتباط دو سویه با رسانه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: دانشگاه مازندران در هر زمانی که لازم باشد، پذیرای حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده و درتمامی زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با بهره گیری از اساتید مجرب آماده همکاری می باشد.

تصاویر بیشتر

روابط عمومی دانشگاه مازندران

امور رسانه های گروهی