عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مراجعه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس بیمارستان های استان در ایام نوروز

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس در ایام نوروز با حجم گسترده ای از زائران بارگاه ملکوتی رضوی روبرو بود  اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تمامی بیمارستان های سطح استان فعال و در این ایام به مراجعین خدمات ارائه دادند.

دکتر سید مرتضی احتشام فر در گفتگو با وب دا تصریح کرد: بر این اساس از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر تا هفدهم فروردین ماه  ۲۰۰هزار و ۹۵ نفر به مراکز اورژانس بیمارستان ها مراجعه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۹۹ هزار و ۹۶۸ نفر نیز  در مراکز درمانی بستری و بیش از ۲۰ هزار عمل جراحی نیز انجام شده است.

۶۳۶ مورد از عمل های جراحی انجام شده در مراکز درمانی مشهد مربوط به زائران و اتباع خارجی بوده است

دبیر ستاد خدمات سفر با بیان اینکه در این مدت بیش از ۶ هزار زایمان در بیمارستان ها انجام و بیش از ۲۴۷ هزار نفر نیز به مراکز درمانگاهی مراجعه کرده اند خاطر نشان کرد: در سال جاری در سیستمHIS  شهر مشهد کدهای زائران و اتباع خارجی نیز افزوده شد تا بتوان به شکل مناسبت تری نسبت به ارائه آمارها اقدام کرد.

دکتر احتشام فر با بیان اینکه مشهد مقدس بیشترین حجم ارائه خدمات را داشته است اظهار کرد: در این مدت ۱۵ هزارو ۲۵۳ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی مشهد مقدس انجام شده است که از این تعداد دو هزار و ۶۱۳ مورد عمل جراحی بر روی زائران و ۶۳۶ مورد نیز عمل جراحی بر روی اتباع خارجی انجام شده است.

وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۸۰ زایمان در شهر مشهد انجام شده است که از این تعداد۱۸۷ مورد مربوط به زائران و ۱۷۱ مورد مربوط به اتباع خارجی بوده است.

دکتر احتشام فر افزود: همچنین از ۶۶هزار و ۷۸۵ مورد بستری در مشهد مقدس، ۱۴ هزار و ۵۵۱ نفر را زائران و دو هزار و ۳۴۱ نفر را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: در ایام نوروز ۶۸ بیمارستان با حدود ده هزار تخت در استان فعال بود که ۳۶ بیمارستان آن با شش هزار و ۴۵۸تخت بستری در مشهد دایر است.

ارائه بیش از ۳۴۱ هزار خدمات پاراکلینیکی در ایام نوروز

وی خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات پاراکلینیک( بستری) در کل استان ۳۴۱ هزار و ۱۸۲ نفر بوده است که از میزان نفرات در بیمارستانهای دانشگاهی ۲۲۸ هزار و  ۳۰۶ نفر از خدمات بهره مند شدندو در بیمارستانهای مشهد نیز ۱۸۴ هزار و ۵۷۳ نفر از این خدمات استفاده کردند.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران ۵۳ مرکز دیالیز در سطح استان فعال است اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ مرکز با ۴۷۹ تخت در مشهد مقدس فعال بوده  است.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سطح استان نیز ۳۲۳ هزار و ۵۷۹ نفر از خدمات پاراکلینیک سرپایی استفاده کردند، ابراز کرد: از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۳۶ نفر در بیمارستانهای دانشگاهی خدمات دریافت کردند و ۱۸۳ هزار و ۵۵۵ نفر در بیمارستانهای مشهد از خدمات درمانی سرپایی بهره بردند.

انجام بیش از ۶ هزار جراحی اورژانسی در ایام نوروز

وی با تاکید براینکه ۶ هزار و ۳۹۳ جراحی اورژانسی در ایام نوروز انجام شده است، ادامه داد: از مجموع بیمارستانهای دانشگاهی سه هزار و ۵۸۰ نفر جراحی اورژانسی دریافت کردند و در کل بیمارستانهای مشهد نیز سه هزار و ۸۱۴ نفر خدمات دریافت کردند.

دکتر احتشام فر با بیان اینکه مجموع جراحی الکتیو کل استان نیز در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴ هزار و۳۹۳ جراحی ثبت شده است، عنوان کرد: جمع عملهای جراحی الکتیو در بیمارستان های دانشگاهی ۹ هزار و ۶۷۶ عمل جراحی ثبت شده و در شهر مشهد نیز این آمار ۱۱ هزار و ۴۳۹ عمل جراحی بوده است.

وی با تاکید براینکه در ایام نوروز دو هزار و ۳۰۹ عمل سزارین انجام شده است، تصریح کرد: جمع زایمانهای سزارین در بیمارستانهای دانشگاهی ۸۷۰ مورد ودر کل بیمارستانهای مشهد دو هزار و۹۳ مورد ثبت شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۴ هزار و۶۲ مورد زایمان طبیعی در استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد هزار و ۴۵۹ زایمان در بیمارستانهای دانشگاهی و ۲ هزار و۴۱ مورد در بیمارستانهای مشهد ثبت شده است.

دکتر احتشام فر تصریح کرد: تلاش شد به هیچ عنوان بیماری در مشهد مقدس برای ارائه خدمات دچار سرگردانی نشود و ضمن فعال بودن تمامی مراکز بیمارستاتی، اطلاع رسانی برای دسترسی آسان به مراکز درمانی نیز از طریق ستاد خدمات سفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ مرکز تصویر برداری در این ایام فعال و خدمات ارائه کردند افزود: در ایام نوروز ۱۰ مرکز دندانپزشکی در مشهد مقدس فعال و به ارائه خدمات پرداختند که از این تعداد سه مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.

{jcomments on}