عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

بررسی آثار سیلاب توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی/ تبدیل ایران به یک آزمایشگاه محیط زیستی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های ناشی از وقوع سیل در کشور و همدردی با سیل‌زدگان گفت: علاوه بر تامین مایحتاج سیل زدگان و ترمیم مسیرهای ارتباطی و روستاها، با توجه به اینکه وقوع سیلاب در کشور، وضعیت جدیدی را در کشور ایجاد کرده است، باید سیل و اثرات آن را بررسی کنیم.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: آثار منفی سیلاب در ایران، کشور را به یک آزمایشگاه بزرگ برای حوزه علوم زمین و محیط زیست تبدیل کرده است که یاری محققان و دانشمندان را برای بررسی و حصول نتیجه می‌طلبد.
وی ادامه داد: پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی نیز یکی از نهادهای فعال برای بررسی وضعیت جوی و زمین است که با بررسی‌های لازم، به سازندگی کشور کمک می‌کند و بناشده تا در اولین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه به موضوع سیل، تحقیق روی آن و کمک به دانشجویان سیل‌زده دانشگاه بپردازیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنا شده تا تیم تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی به‌صورت کامل و سازمان‌یافته این موضوع را بررسی کند تا در آینده شاهد چنین عوارض ناگواری از حوادث طبیعی نباشیم.
س.س ۵۱/ ل.م ۵۴