عمومی | دانشگاه کردستان

استاندار کردستان: لزوم افزایش ۲۰ رشته در مقطع PHD در دانشگاه کردستان/ رئیس دانشگاه کردستان: وجود نیروهای متخصص و مدیریت در کنار یکدیگر قدرت و ثروت می آفریند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، عصر امروز رئیس و مسئولین دانشگاه کردستان در دیدار خود با استاندار کردستان که در استانداری برگزار شد، از کمبودها و کاستی ها و نیز از پتانسیلها و نقاط قوت دانشگاه کردستان سخنانی را مطرح کردند.
در این دیدار استاندار کردستان از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: ضروری است تا پیش از سفر رئیس جمهور به استان، دانشگاهیان کردستان بر اساس ظرفیتها و توانایی دانشگاه، آنچه را که نیاز دارند به صورت جامع و کامل  آماده کرده تا در دیدار با رئیس جمهور مطرح شود.
به گفته بهمن مرادنیا، یکی از موضوعات مهمی که باید به آن پرداخته شود افزایش تعداد رشته های PHD و همچنین گسترش زیر ساختها در دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه یکی از خواسته ها در این سفر افزایش تعداد ۲۰ رشته PHD است، گفت: باید پیش از این سفر نیازسنجی در استان صورت گیرد تا رشته هایی که در استان ضروری است شناسایی شود.
استاندار کردستان تصریح کرد: متاسفانه فاصله دانشگاه و بخش اجرایی استان بسیار زیاد است و بیشک دو طرف این ماجرا نسبت به استان خود احساس مسئولیت دارند و لازم است تا با برقراری ارتباطی دو سویه این فاصله و شکاف برطرف شود و استان کردستان به جایگاه واقعی خود برسد.
مرادنیا با بیان اینکه زیر ساختهای دانشگاه کردستان مناسب نیست، اظهار داشت: دانشگاه کردستان از لحاظ محوطه سازی و تعداد ساختمان ضعیف است و مهجور واقع شده است.
در ادامه این دیدار نیز پرفسور رحمت صادقی نیز با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه افزود: ضروری است تا بخش اجرایی و همچنین شوراهای استان از برنامه و نقطه نظرات دانشگاهیان استفاده کنند تا ازشکاف مابین دانشگاه و بخش اجرایی کاسته شود.
پرفسور صادقی با اشاره به اینکه علم و دانش اساتید مطرح دانشگاه باید در مسیر ترقی استان صرف شود، افزود: دانشگاه کردستان با بیش از ۳۶۰ نفر هیات علمی، میتواند قدم مثبتی در زمینه های مختلف بردارد و لازم است از تخصص این افراد در شوراهای مختلف استفاده شود.
وی اذعان داشت: متاسفانه در دانشگاه کردستان با کمبود بودجه دست به گریبانیم و این موجب شده است تا در توسعه دانشگاه با مشکل مواجه شویم و از لحاظ نسبت جمعیت دانشگاهی جزو استانهای آخر در رتبه بندی دانشگاه ها هستیم.
رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: بی عدالتی آموزشی یکی از بدترین بی عدالتی ها در دنیا است  و بومی گزینی یکی از این بی عدالتی ها است که ضروری است در سفر رئیس جمهور این موضوع مطرح شود.
وی افزود: استان همدان، ۱۲ دانشگاه دارد و استان کردستان با این میزان جمعیت تنها دو دانشگاه در سنندج و بیجار دارد و با این امکانات و بودجه نیز به صلاح نیست آن را افزایش دهیم.
پرفسور صادقی اظهار داشت: وجود نیروهای متخصص و مدیریت در کنار یکدیگر قدرت و ثروت می آفریند و مدیران استانی با تجربه اساتید دانشگاهی می توانند در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کنند.
وی در پایان با ابراز امیدواری از ورود دانشجویان خارجی به استان کردستان افزود: وجود ظرفیتی به نام اقلیم کردستان در جوار استان میتواند دست آوردهای بی شماری برای ما از جمله دانشگاه کردستان داشته باشد و از این رو توسعه زیر ساختها و افزایش بودجه دانشگاه می تواند راه را برای ورود دانشجویان خارجی بیشتری هموار کند.