عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

اجرای موفق طرح سلامت نوروزی با مشارکت فعال و بی وقفه تمامی واحدهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سرانجام رسید

دبیر طرح سلامت نوروزی دانشگاه در تشریح اقدامات گفت: بیش از یکصدو شصت و پنج هزاراز ۲۵ اسفند ۹۷ شروع و تا ۱۷فروردین به اورژانسهای بیمارستانها مراجعه و خدمات درمانی  دریافت کردند

دکترفرزاد رحمانی ادامه داد:همکاران معاونت درمان در قالب تیمهای مدیریتی و کارشناسی بازدیدهای فشرده و شبانه روزی از مراکز درمانی و بیمارستانهای دانشگاه را انجام می دهند و معاون محترم درمان شبانه روز بصورت مستقیم از نزدیک پیگیر و ناظر بر امورات هستند.

وی افزود:کارشناسان معاونت بهداشتی  بیش از ۱۸هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی،اماکن عمومی،بین راهی انجام دادندو
در جریان این بازدیدها ۱۷۲ پرونده به مراجع قضائی ارسال شده و ۴۵ مرکز متخلف پلمب و همچنین ۱۶۸۵۴ تن مواد غذائی فاسد معدوم شده است.
دبیر طرح ابراز داشت:همکاران معاونت غذا و دارو بازدیدهای
۲۴ساعته از داروخانه های شبانه روزی داشته و اطلاع رسانی گسترده ای نیز از طریق فضای مجازی و سایتها و صدا و سیما در خصوص شناسائی مواد غذائی مجاز و غیر مجاز و لیست داروخانه های شبانه روزی را با نصب بنر و توزیع بیش از ۵۰۰۰ بروشور و پمفلت انجام شده است و در همین راستا از تجهیزات و ملزومات پزشکی از بیمارستانها بازدید بعمل آمده است.
دکتر رحمانی تصریح کرد: تمامی معاونتهای دانشگاه و سازمان انتقال خون نمایندگان تام الاختیار به
مرکز هدایت بحران   دانشگاه  معرفی کرده بودند و معاونین دانشگاه پیوسته پیگیر امورات حوزه های تحت امر هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی در خصوص عملکرد واحد اورژانس گفت: در طول طرح سلامت  تعداد ۵۸۰۵ماموریت  توسط اورژانس ۱۱۵انجام یافته که از این تعداد ۴۸۰۰ ماموریت غیرتصادفی و ۱۰۰۵ ماموریت تصادفی می باشد و سیزده ایستگاه سلامت اورژانس در مجموع به ۱۱۳۶ نفر خدمات ارائه شده است.همچنین  بازدید های فشرده ای از بیمارستانها و پایگاههای اورژانس  در سطح قطب شمالغرب کشور انجام یافت.
وی تعداد کل مراجعین اورژانس بیمارستانهای دانشگاه را در این مدت ۱۶۵۲۰۶ (یکصدو شصت و پنج هزار و بیست و شش نفر) نفر عنوان کرد و افزود از این تعداد ۱۱۹۸۱۱ نفر خدمات سرپائی دریافت کرده و ۴۵۳۹۵ بیمار بستری شده اند و ۲۹۶۱ عمل جراحی اورژانسی و ۴۰۸۸ عمل جراحی الکتیو انجام شده است.
مدیر حوادث دانشگاه عنوان داشت از مجموع مراجعین اورژانسها ۵۳۲۶ بیمار قلبی، ۴۱۶۶ گوارشی و ۲۷۹۸ بیمار تنفسی و ۵۷۹ بیمار سکته مغزی خدمات درمانی دریافت کردند..

دبیر طرح گفت:مرکز رصد سلامت
MCMC بصورت شبانه روزی تعداد۱۱۶۹ اعزام را هماهنگ و پذیرش نموده است .در این ایام مرکز رصد پیگیری  ۳۲ مادرباردارپرخطر را انجام داده است.
دکتر رحمانی گفت: همکاران اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد بصورت پیوسته و شبانه روز از بیمارستانها و پایگاههای اورژانس در سطح استان بازدید و راهنمائیهای لازم را انجام می دهند
وی خاطر نشان شد: حضور فعال  مسئولین حراست در واحدهای تابعه،بازدیدهای شبانه روزی از واحدها از بعد حفاظتی و امنیتی  و حضور فعال نماینده تام الاختیار در محل دبیرخانه از اهم اقدامات  مدیریت حراست دانشگاه بود.