عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بیش از ۲هزار و پانصد نفر از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بازدید کردند

میلاد آزموده در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و سال نو، گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به استان بوشهر در این فصل و اهمیت فعالیت مراکز فرهنگی تاریخی در این روزها، موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس در تمام ایام تعطیلات نوروزی فعال و آمادگی کامل برای پذیرای از مهمانان نوروزی را داشت.


میلاد آزموده اضافه کرد: برای پذیرایی هر چه‌بهتر و درخور شان هم‌وطنان با برنامه‌ریزی‌هایی که از پیش انجام‌شده بود دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تعطیلات نوروزی با حضور منسجم در موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس اطلاعات کامل و جامعی درباره تاریخ پزشکی در بندرها و سواحل خلیج‌فارس را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.


وی افزود: امسال علاوه بر گردشگران داخلی گردشگرانی از فرانسه، آلمان و روسیه نیز از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بازدید کردند و با داشته‌های غنی تاریخی ایرانیان بیش‌ازپیش آشنا شدند.


مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس درباره تمایل بازدیدکنندگان به اهدا آثار تاریخی، پزشکی، گفت: چند نفر از بازدیدکنندگان موزه پس از بازدید از موزه برای اهدا اشیا تاریخی پزشکی خود مشتاق شدند که پس از بررسی‌های کارشناسی و باستان‌شناسی در صورت داشتن قابلیت نمایش در موزه به‌صورت دائم و یا موقت در اختیار موزه قرار خواهند گرفت.


میلاد آزموده با اشاره به اینکه حفظ تاریخ حفظ هویت ملی است افزود: هم‌وطنان عزیزی که اشیا تاریخی پزشکی در اختیاردارند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن این اشیا به موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس، در توسعه و نمایش داشته‌های تاریخی ایران به جهانیان سهیم باشند.


وی خاطرنشان کرد: این اشیا می‌توانند به‌صورت دائم و یا موقت با درج نام اهداکننده در اختیار موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر قرار بگیرند و با این کار میراث خانوادگی‌شان به میراث ملی تبدیل می‌شود.


موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس به‌عنوان دومین موزه تاریخ پزشکی کشور و یازدهمین موزه در نوع خود در آسیا در شورای بین‌المللی موزه‌ها به ثبت رسیده است و با دارا بودن ۱۴ گالری اشیا و آثار پزشکی در تمدن‌های مختلف از دوران عیلام تا دوره معاصر در عمارت تاریخی فرهنگی دهدشتی در محله کوتی بوشهر واقع‌شده است.


انتهای پیام/ م.آ-۱۰۲۲