عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور

برگزاری مراسم یادبود دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی نور

به گزارش روابط عمومی واحد نور، رئیس واحد نور با بیان اینکه آنچه که امروز داریم به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است گفت: «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا امری مهم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت، اقتدار، امنیت و سربلندی کشور است.»

دکتر صدرالدین متولی بیان کرد: «تنها راه عزت‌مندی کشور، تداوم و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشیم و در راه شهدا قدم بگذاریم، کشور از تمام خطرات و تهدیدها در امان خواهد ماند.»

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مهمی بر عهده تمام اقشار جامعه است، گفت: «اقتدار، عزت، سربلندی امروز کشور و آرامش و آسایش موجود در جامعه مرهون جانفشانی های شهدا، جانبازان و آزادگان است.»

متولی افزود: «فرهنگ شهید و شهادت ماندگار است چرا که شهدا نماد فضیلت، گذشت و ایثار هستند.»

امام جمعه نور نیز با بیان اینکه شهدا زنده اند و ما در سایه شهادت ارتزاق می کنیم، گفت: «شهدا شمع محفل بشریت اند، هر جامعه ایی که شهادت داشته باشد، اسارت ندارد. اگر امروز جامعه اسلامی ما اسیر اجانب و آمریکا و استکبار جهانی نیست به برکت خون شهداست.»

حجت الاسلام احمدی افزود: «خون شهید ما را زنده کرده است، خون شهیدی که در دل و جان ما تزریق شده است و به جامعه و نظام اسلامی ما حیات بخشیده است.»

احمدی خطاب به مسئولان، دانشجویان، استادان و دانشگاهیان در راستای مبارزه با ظلم و با بیان اینکه همه باید دغدغه داشته باشیم، بیان کرد: «وظیفه ما باید مبارزه با جهل، فقر و ظلم باشد. ظلم خانمانسوز و وحدت شکن است. امروزه ظلم در دنیا بیداد می‌کند. اگر ظلم جامعه را فرا گیرد دچار مشکلات عدیده خواهیم شد و باید مراقب باشیم.»

امام جمعه نور امنیتِ کنونی کشور را مرهون مدافعان حرم و مدافعان وطن دانست و افزود: «شهدای عزیز ما از جان، مال و هستی خود گذشتند تا آرامش، امنیت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان بیاورند و امروز نیز وظیفه ما است که از این امانت به‌ خوبی صیانت و حراست کنیم.»

وی با بیان اینکه در فضای دانشگاه و مراکز آموزشی باید روحیه انقلابی حاکم باشد، گفت: «فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ نماز و عدالت، و در راس آن مبارزه با آمریکای جنایتکار را از دانشگاه به جامعه تزریق کنیم، محیط علمی را مملو از علم حقیقی کنیم. علم حقیقی یعنی مبارزه با فقر، مبارزه با ظلم و جهل به معنای واقعی.»

در پایان به رسم قدردانی و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و شهدای مدافع حرم به خانواده‌های این شهدا هدایایی به رسم یادبود اعطا شد. پخش کلیپ،بیان خاطرات، مداحی مجید نریمانی و تجدیدمیثاق با آرمان‌های شهدا در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه از برنامه‌های اجرا شده در این سالگرد بود.