عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دوازده فروردین، روز جمهوری اسلامی مبارک باد

امام خمینی(ره) می فرماید«صبح گاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت «الله» است از بزرگ ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و ملت ما باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند.»
دوازده فروردین، عصاره یک تاریخ سراسر خون و شهادت و تبلور عشق، آرمان، اسلام خواهی، حق پرستی و باطل ستیزی است. دوازده فروردین، بهار انقلاب و نوید بخش تجلی حق و حاکمیت نظام اسلامی است. دوازده فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت. روز بیعت با اسلام، برای دفاع و حمایت و فداکاری در راه انقلاب مقدس اسلامی است که همان راه اسلام و حاکمیت قرآن است.
روز جمهوری اسلامی، سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روز تجلی مشارکت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود و از رخدادهای عظیم و استثنایی در همه پرسی مردمی در تاریخ بشری است. این واقعه عظیم، همان تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و بیانگر این واقعیت است که مردم مبارز ایران ملتی عدالتخواه و آزادی طلب هستند و هرگز اجازه دخالت در تعیین سرنوشت خود را به بیگانگان نخواهند داد و چه زیبا امام عزیز فرمود که «اگر استقلال کشور خودمان را تحصیل نکنیم، سایر چیزها درست نخواهد شد.»
تشکیل جمهوری اسلامی، نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد، بلکه بارقه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان روشن نمود تا بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک را شاهد باشند. حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸، پس از تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، طی پیامی سراسری فرمود «خداوند تعالی وعده فرموده است که مستضعفین ارض را به امید و توفیق خودش، بر مستکبرین غلبه دهد و آن ها را امام و پیشوا قرار دهد. وعده خداوند تعالی نزدیک است. من امیدوارم که ما شاهد این وعده باشیم و مستضعفین بر مستکبرین غلبه کنند؛ چنان که تاکنون غلبه کرده اند.»

جمهوری اسلامی، در کلام حضرت امام خمینی(ره):
آن که ملت ما می خواهد، جمهوری اسلامی است، نه جمهوری فقط، نه جمهوری دموکراتیک، نه جمهوری دموکراتیک اسلامی؛ [فقط] جمهوری اسلامی.
جمهوری اسلامی، یک جمهوری متکی به ملت است که باید آزاد و مستقل باشد، و به جایی پیوسته نباشد.
در جمهوری اسلامی، زمامداران مردم نمی توانند با سوء استفاده از مقام، ثروت اندوزی کنند و یا در زندگی روزانه، امتیازی برخود قایل شوند.
با جمهوری اسلامی، سعادت، خیر و صلاح برای همه ملت است.
در جمهوری اسلامی، عدل اسلامی جریان پیدا می کند و عدالت الهی بر تمام ملت سایه می افکند.
در جمهوری اسلامی، زورگویی نیست، در جمهوری اسلامی، ستم نیست؛ در جمهوری اسلامی، آزادی هست، استقلال هست.

جمهوری اسلامی در کلام مقام معظم رهبری:
جمهوری اسلامی، می خواهد ایران عزیز و مستقل باشد.
مجموعه قوانین در نظام جمهوری اسلامی، باید به یک قله منتهی شود و آن عبارت است از عدالت.
امروز، نظام جمهوری اسلامی ما، یکی از مقتدرترین کشورهاست.
جمهوری اسلامی، به عنوان یک پدیده نوین و بی نظیر، توانست امیدها را در دل جوامع مسلمان زنده کند.
نظام جمهوری اسلامی که خود را زیر پرچم برافراشته اسلام قرار داده، به همه موازین اسلام پای بند است.
صلاح و پیشرفت دنیا و آخرت، عزت و استقلال، رفاه مادی، رفع ظلم و بی عدالتی و تبعیض، همه در کشور ما، فقط زیر سایه اسلام و نظام جمهوری اسلامی فراهم شدنی است و بس.
جمهوری اسلامی، کشوری بزرگ، با مردمی بزرگ، با امکاناتی فراوان، با سرزندگی و نشاط فراوان، با عقبه طولانی در همه دنیای اسلام و با قدرت بازدارندگی بسیار بالاست؛ جمهوری اسلامی، قابل مقایسه با جاهای دیگر نیست.
(منبع: پایگاه خبری حوزه)
گردآوری و تنظیم: محبوبه بهلولی