عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

یک سفره‌خانه در شهر بوشهر به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و عرضه قلیان پلمپ شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی عنوان داشت: هرساله با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز، بازدید کارشناسان بهداشت محیط از سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و سایر اماکنی که امکان ورود مسافران و گردشگران در آن‌ها وجود دارد افزایش می‌یابد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا طرح سلامت نوروزی از روز ۲۰ اسفندماه ۹۷ تاکنون با تشدید فعالیت‌های بهداشت محیط آغازشده و یک واحد سفره‌خانه در روزهای آغازین سال جدید به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و عرضه قلیان پلمپ شد.
وی اظهار داشت: بازدید از این مراکز ضروری است زیرا امروزه در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان عامل مهم مرگ‌ومیر شناخته می‌شود که یکی از علل آن استعمال دخانیات است، همچنین افزون بر این رعایت نکات بهداشتی نقش اساسی در حفظ و تامین سلامت افراد جامعه دارد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: سامانه ثبت و پیگیری شکایات مردمی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات بهداشتی مردم در خصوص مشکلات بهداشتی جامعه است که شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۹۰ تماس با این سامانه تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی لازم به عمل آید.
انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰