عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی زیر ذره‌بین بهداشت / انجام ۷۰۰ بازدید از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی در دیّر

حسین ناظمیان‌پور اظهار داشت: از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون بیش ۷۰۰ بازدید در طرح بسیج سلامت نوروزی از مراکز تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی حساس و همچنین اماکن عمومی در شهرستان دیر انجام شد.


وی با تاکید بر اهمیت تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی گفت: تهیه، توزیع و نگهداری مواد غذایی سالم و بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باید دارای شرایط لازم بهداشتی باشند تا مردم بتوانند با آرامش خاطر مواد غذایی موردنیاز خود تهیه کنند.


ناظمیان‌پور افزود: بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دیر در طرح سلامت نوروزی توجه ویژه‌ای به تهیه و عرضه مواد غذایی، روش حمل‌ونقل و نگهداری مواد خوراکی در اماکن تهیه و توزیع دارند و بازرسی‌های آنان تشدید می‌شود.


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار کرد: از ۷۰۰ بازدید صورت گرفته از اماکن به دلیل حساسیت موضوع، ۲۱۰ اخطاریه به منظور رفع نواقص صادر شد.


وی اضافه کرد: در این طرح بیش از ۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری و معدوم شد.


ناظمیان‌پور بابیان اینکه اولویت کاری شبکه بهداشت و درمان تامین سلامتی شهروندان است و در این زمینه حمایت مردم را می‌طلبد، تاکید کرد:‌ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه مردمی رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.



انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰