عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

صدور بیش از ۱۰۰ مورد مجوز ازدواج در طرح سلامت نوروزی در دشتستان

مهندس ماریا خویش‌دوست در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: تعداد صدور مجوز ازدواج نسبت به مدت مشابه در سال گذشته۳۰ درصد افزایش داشته که و یک زوج مینور تالاسمی شناسایی و ۲ زوج مینور مشکوک نهایی نیز برای انجام آزمایشات تکمیلی وPND  اولیه( آزمایش تشخیص بیماری تالاسمی قبل از تولد) به بیمارستان شهید دستغیب شیراز معرفی شده‌اند.
وی افزود: از آغاز طرح سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه شروع شده، مرکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان دشتستان با حضور یک پزشک و سه مشاور به صورت فعال پس از طی کردن مراحل مشاوره و انجام آزمایشات، اقدام به صدور مجوز ازدواج نموده‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: مرکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان دشتستان در مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد(ع) مستقر بوده که در کل ایام هفته بخصوص تعطیلات نوروزی به صورت کشیک در ساعات اداری فعال است و به زوجین و مراجعین جهت آزمایشات پیش از ازدواج و آموزش‌های قبل از ازدواج، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، آگاهی دادن در خصوص بیماری تالاسمی و اعتیاد به زوجین خدمات ارائه می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های این مرکز برای آموزش و ارتقا سطح اطلاعات زوجین و همراهان آن‌ها در زمینه‌های جسمی، روحی و تربیتی بخصوص در جهت تحکیم بنیاد خانواده است.
در سال گذشته مرکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان دشتستان برای هزار و ۸۴۹ زوج مجوز ازدواج صادر کرده است.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰