عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

ارتباط زنده ویدئوکنفرانس وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

به گزارش روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی تبریز آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت و درمان  در اولین ساعات کاری اولین روز از بهار ۱۳۹۸ با دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طریق ویدئوکنفرانس در خصوص آمادگی دانشگاه برای طرح سلامت نوروزی گفتگو کرد. این ارتباط زنده که از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه برقرار شد، باعث دلگرمی بیشتر از پیش همکاران حوزه سلامت استان گردید .

در این ارتباط زنده، وزیر محترم بهداشت با تقدیر از ریاست محترم دانشگاه و مجموعه همکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدلیل داشتن سالی پر از تلاش و زحمات قابل توجه و بیان خسته نباشید ، ضمن تبریک سال نو از روند اقدامات انجام یافته در استان برای طرح سلامت نوروزی جویا شدند .

دکتر صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تبریک متقابل عید شرایط جوی حاکم دراستان در نوروز ۱۳۹۸ را زمستان در بهار عنوان نمود و تاکید کرد؛ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تمام بخشهای آموزشی و درمانی دایر بوده و هیچ گونه تعطیلی نخواهیم داشت و دغدغه ای از بابت دسترسی بیماران و مراجعین به پزشکان متخصص و فوق تخصص وجود ندارد وبخشها توسط اساتید و اتندها ویزیت خواهد شد و افزود، طبق برنامه تنظیمی، اولین روز سال، بیماران بخش گوارش توسط خود ایشان ویزیت خواهد شد .

ایشان در خصوص اقدامات انجام یافته در حوزه بهداشت استان گفتند: در کل استان طبق آمار ، روزانه ۱۰۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۱۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی و ۷۵ مورد بازدید از اماکن بین راهی صورت گرفته است و در عرض ۵ روز منتهی به عید هیچ واحد بین راهی بدون بازدید نمانده است .

در حوزه انجام ماموریت در حوزه اورژانس با توجه به اینکه در دانشگاه ۱۱۶ پایگاه اورژانس  داریم و ۱۵ ایستگاه سلامت نوروزی را همکاران استان پرپا نموده اند و ۲ پایگاه امداد هوایی داریم، تا حال ۱۴۰۰ داشته ایم که از این تعداد ۲۷۷ مورد تصادفی و بقیه غیر تصادفی بوده اند .

در چهارشنبه سوری با وجود فرهنگ سازی انجام یافته و همچنین بارش برف که به نظر میرسد عامل بازدارنده بود؛ ولی متاسفانه ۲۴۱ مورد مصدوم داشتیم که خوشبختانه فوتی یا قطع عضو ناشی از حوادث چهارشنبه سوری تا اولین روز سال نداشتیم و فقط یک مورد آسیب چشمی بود که در بیمارستان بستری بوده و در حال درمان است و بقیه موارد ترخیص شده اند .

در کل طبق برنامه ریزی قبلی صورت گرفته، یکی ازروسای دانشکده ها یا معاونین در حوزه ریاست حضور خواهند داشت و مدیریت خواهد نمود و طبق کتابچه دستورالعمل ۵۰۰ صفحه ای که تد استان تدوین شده است  مسئولیت امور در بیمارستاهای شهرستانها و تبریز حوزه های مختلف بهداشت و درمان و دارو غذا مشخص گردیده است و رییس دانشگاه مسئول و ریئس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه جانشین برای مدیریت امور در ایام نوروز هستند .

دکتر صومی با بیان اینکه در آخرین شب از سال ۱۳۹۷ از دو بیمارستان بزرگ تبریز یعنی مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) و مرکز قلب شهید مدنی بازدید داشته اند و همزمان معاون درمان دانشگاه از ۴ بیمارستان و رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه از ۲ بیمارستان دیگر؛ تاکید کردند در تعطیلات نوروزی شخصا به بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان سرکشی خواهم نمود و معاونین هم دو برابر این بازدیدها را خواهند داشت .