عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تجهیز بازرسان بهداشت محیط به دستگاه‌ های سنجش در محل

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از دستگاه های سنجش در محل، وضعیت سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را مورد پایش قرار می دهند.

مهندس علی اصغر حسنی در گفتگو با وب دا ، با بیان اینکه مجهز شدن بازرسان بهداشت محیط به دستگاه‌ های سنجش در محل، گام بزرگی در ارتقاء سلامت عمومی جامعه به شمار می رود اظهار کرد:این دستگاه ها بر سرعت بخشیدن به سنجش بار میکروبی و کیفیت مواد غذایی، آب و آلودگی محیط کمک کرده و تخلف در این زمینه سریع تر شناسایی می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های بهداشت محیط از ۲۰ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تمرکز این طرح بر بهداشت اماکن عمومی، مواد غذایی، سکونتگاه‌ های بین راهی، تفرجگاه‌ها و هتل‌ ها است.

وی تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط در قالب ۱۹۹ تیم بازرسی در سراسر مناطق تحت پوشش دانشگاه از ساعت ۸ لغایت ۲۰ بر تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی در مشهد و دیگر شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه نظارت دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه افزود: نظارت بر مراکز و اماکن هدف برنامه، از جمله هتل ها، متل ها، مهمان پذیر ها، مسافرخانه ها و کلیه اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستوران ها، کترینگ ها، مراکز فروش فست فودها، اغذیه فروشی ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه، قنادی ها و شیرینی فروشی ها، فروشگاه های آجیل و خشکبار، فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، سرویس های بهداشتی عمومی، فرودگاه، راه آهن، پایانه های مسافربری و همچنین نمونه برداری های هدفمند مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی، رسیدگی به شکایات مردمی و رتبه بندی بهداشتی رستورانها در اولویت می باشد.

وی از شهروندان خواست که گزارش‌ های خود از تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند و خودشان نیز در سالم نگه داشتن محیط تلاش کنند.

{jcomments on}