عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

همه آنچه که درباره درج مدرک تحصیلی، کارمند باید بداند - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷

مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه از درج مدرک تحصیلی کارمند حین خدمت نسبت به مدرک تحصیلی ارائه شده در بدو استخدام کارمندان تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر خبر داد.
حسین مهرانپور در گفت و گو با روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به استناد تبصره ۴ ماده ۴۷ آئین نامه شرط ادامه تحصیل کارکنان را سپری شدن حداقل ۵ سال از شروع خدمت کارکنان بصورت رسمی و پیمانی اعلام کرد و گفت: درج مدرک تحصیلی کارکنان در صورت موافقت دانشگاه با ادامه تحصیل کارکنان امکان پذیر خواهد بود. لذا کارمند قبل از شروع به تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر موظف است موافقت کتبی مافوق و کمیته مهندسی مشاغل را اخذ نماید.
وی با بیان اینکه در هرصورت احتساب مدرک تحصیلی جدید از اختیارات دانشگاه می باشدگفت :استفاده از دو مقطع تحصیلی حداکثر تا سطح کارشناسی ارشد فقط در صورت تایید کمیته مهندسی مشاغل بلامانع خواهد بود.
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه با بیان اینکه به استناد ماده ۴۷ آئین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و موسسات وابسته وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی امکان درج مدرک تحصیلی برای یک مقطع تحصیلی بالاتر قابل پذیرش خواهد بود گفت: اعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای افراد واجد شرایط تنها شامل رشته های تحصیلی و دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی می باشد.
مهرانپور همچنین به استناد ماده ۴۸ آئین نامه مهندسی مشاغل نحوه اعمال مدرک تحصیلی جدید کارکنان را به شرح زیر اعلام کرد.
الف. در صورتی که مدرک تحصیلی ارائه شده در شرایط احراز پست مورد تصدی پیش بینی شده باشد پس از طرح در کمیته مهندسی مشاغل دانشگاه از تاریخ فراغت از تحصیل قابل احتساب خواهد بود. بر این اساس کارمندان تا ۶ ماه از زمان فراغت از تحصیل ملزم به ارائه مدرک تحصیلی جدید جهت طرح و تایید در کمیته می باشند.در غیر اینصورت تاریخ احتساب مدرک تحصیلی ارائه شده از زمان تصویب کمیته مهندسی مشاغل خواهد بود.
ب. در صورتی که ارائه مدرک تحصیلی منجر به تغییر عنوان کارمند گردد، پس از طرح در کمیته مهندسی مشاغل از تاریخ تغییر عنوان یا تبدیل پست قابل احتساب خواهد بود.
وی با تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز و آرزوی سلامتی وتوفیق برای همه همکارن درسال ۹۸خواستار شد همکاران منبعد به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات احتمالی دراین خصوص ، از ادامه تحصیل بدون رعایت مواردگفته شده خوداری نمایند.