عمومی | دانشگاه تهران

کارگاه آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در مرکز بهداشت دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت دانشجویی ، در این کارگاه که روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ در تالار امیرکبیر برگزار شد، دکتر یوسف مقدس، مدیر کل اداره بهداشت و درمان دانشگاه تهران با اعلام این مطلب گفت: «این دوره با هدف آمادگی همکاران در مواقع بروز حادثه و تا قبل از رساندن مصدوم به مراکز درمانی برگزار شده است. مباحث این کارگاه شامل کمک‌های اولیه، خدمات پایه امدادگری، احیای قلبی و ریوی، شکستگی‌ها و بانداژ، شیوه، حمل مصدومان، ارزیابی صحنه حادثه است و اقدامات لازم برای کنترل حادثه در مواقع برق گرفتگی، گازگرفتگی، مسمومیت‌ها، شوک‌ها و خونریزی‌ها آموزش داده شده است».

وی افزود: «درمجموع تعداد ۳۰ نفر از دانشکده‌ها و پردیس‌های مختلف دانشگاه در این کارگاه آموزشی شرکت کرده‌اند. همچنین به همت مرکز بهداشت دانشگاه به دانشکده‌هایی که نمایندگان آنها در کارگاه حضور دارند یک عدد کیف کمک‌های اولیه اهدا می‌شود».

دکتر مقدس در ادامه گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر، وظایف بهداشت، ایمنی و محیط زیست نیز در مرکز بهداشت در دستور کار دانشگاه، قرار گرفته است که برگزاری این کارگاه نیز یکی از اقدامات صورت گرفته دراین زمینه است.

لازم به ذکر است به افراد شرکت کننده در این کارگاه آموزشی، گواهینامه پایه یک امدادگری از طرف سازمان هلال احمر اهدا می‌شود.