عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرای طرح بهسازی و توسعه بخش آی سی یو و اتاق عمل بیمارستان امید

رییس بیمارستان امید از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به بیماران، در بهار ۹۸ اقدامات بهسازی بخش آی سی یو و اتاق عمل بیمارستان امید به اتمام می رسد و پس از آن این مرکز با ۵ اتاق عمل جراحی و ۶ تخت آی سی یو  به بیماران خدمات ارائه می دهد.

دکتر سید امیر آل داوود  در گفتگو با وب دا، با اشاره به اینکه بیمارستان امید یکی از مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی است که در حوزه درمان و تشخیص سرطان بزرگسالان فعالیت می کند، اظهار کرد: در این بیمارستان بخش های بستری انکولوژی ،جراحی خانم ها واقایان و ای سی یو فعال است، علاوه براین درمان های سرپایی مرتبط با سرطان که شامل آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتولوژی و رادیولوژی است در این مرکز درمانی انجام می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در بخش رادیو تراپی و پرتو درمانی نیز در حال حاضر با یک دستگاه شتاب دهنده ارائه خدمت به بیماران انجام می شود، ابراز کرد: پزشکان متخصص جراحی عمومی و متخصصین حلق و گوش وبینی نیز در زمینه جراحی سرطان در این مرکز مشغول فعالیت هستند، علاوه براین در گروه زنان پزشکان متخصص این حوزه و متخصص روانپزشکی و ژنتیک نیز در این بیمارستان به بیماران خدمت می کنند.

رئیس بیمارستان امید مشهد با اشاره به اینکه سعی شده تا فضای مناسبی برای شیمی درمانی سرپایی در این بیمارستان ایجاد شود ، گفت: به دلیل کمبود فضای بیمارستان امید، ساختمانی در مجاورت بیمارستان ساخته شد تا خدمات بهتری رابه مخاطبان ارایه کنیم .

وی تصریح کرد: در حوزه تهیه داروهای شیمی درمانی نیز محلی در بیمارستان فراهم شد تا مطابق استانداردها این امکانات فراهم شود؛ این مکان ۵۰۰ متر زیربنا دارد که طبقه زیرین آن از نظر سازه آماده است.

دکتر آل داوود تصریح کرد: بخش غربالگری سرطان این مرکز نیز  برای تشخیص سرطان پستان، سرطان روده بزرگ و دستگاه تناسلی بانوان با تجهیز  و  اختصاص وسایل مورد نیاز آماده ارائه خدمت خواهد شد.

رییس بیمارستان امید  با بیان اینکه در حوزه تجهیزات با مشکل دستگاه سی تی اسکن مواجه ایم که با مساعدت مسولان سال آینده این نیاز مرتفع خواهد شد، گفت: با اهدای دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان، مراجعه بیماران  به مراکز درمانی خصوصی با هزینه های بالا کمتر خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان به جز بیماران خراسانی به بیماران استانهای شرقی کشور و مردم عراق و افغانستان نیز ارائه خدمت می کند، اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد ایجاد گروه جراحی سرطان در دانشگاه باشیم تا بتوانیم اقدامات مفیدتری به بیماران ارائه کنیم، همچنین در حوزه آموزش و پژوهش نیز این بیمارستان دستیارانی را جذب کرده است و در حال حاضر در گروه رادیولوژی انکولوژی شاهد حضور دستیاران هستیم و در حوزه پژوهش نیز پژوهش های بین رشته ای زیادی بین رشته های بالینی و علوم پایه در حال انجام است.

دکتر آل داوود با تاکید بر بعد آموزشی بیمارستان امید، خاطرنشان کرد: با پر رنگ کردن بعد آموزشی و پژوهشی مرکز درمانی امید،  بتوانیم در بحث درمان های نوین نیز حضور داشته باشیم، افزود: در حال حاضر براساس نتایج علمی ۵۰ درصد مبتلایان به سرطان علاج قطعی پیدا می کنند و می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند و در مرکز درمانی امید نیز با درمان های جراحی، شیمی درمانی می توان کمک عمده ای به بیماران نمود.

وی با بیان اینکه در بیمارستان امید بیمارانی حضور دارند که سه دهه پیش درمان شدند و اکنون برای پیگیری های بعدی مراجعه می کنند واین موضوع نشان دهنده بالا رفتن میزان امید به زندگی در بیماران سرطانی است، گفت: برای درمان سرطان بهترین نتایج زمانی حاصل می شود که بیماری به موقع تشخیص داده شود و نیاز به درمان سنگین و گران قیمت نباشد زیرا در چنین شرایطی نتیجه دلخواه نیز حاصل نمی شود بنابراین عموم مردم با مشاهده علایم احتمالی حتما باید به پزشک مراجعه کنند .

رییس بیمارستان امید خاطر نشان کرد: سبک زندگی وتغذیه و فعالیت فیزیکی مداوم نقش تعیین کننده ای در طول عمر و عدم ابتلا به بیماری سرطان می شود، به شکلی که افرادی که دخانیات و سیگار مصرف نمی کنند از ابتلا به  ۲۰ تا ۳۰ درصد سرطان ها ایمن می شوند .

{jcomments on}