عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

گفتگو با دکتر مریم صبحی افشار رتبه اول آزمون دانشنامه تخصصی رشته اندو دانتیکس

ضمن تبریک این موفقیت ، خودتان را معرفی بفرمائید و احساس شما از این موفقیت که کسب کرده اید چیست؟
مهسا صبحی افشار متولد سال ۱۳۶۸ تهران فارغ التحصیل  دانشگاه شهید بهشتی سال ۱۳۹۲ با توجه به اینکه پایان نامه سنگینی داشتم قبل از امتحان خیلی استرس داشتم ولی با توجه به اینکه از یک ماه قبل از امتحان سوال های سال های قبل رو چک می کردم استرسم کمتر شد قبل از امتحان هم می دونستم که احتمالا موفق میشوم و ازکسب رتبه خیلی خوشحال شدم هرچند که حواشی بعدش خوشحالی ام رو خیلی طولانی نکرد.
ا قدامات و کارهای انجام شده  جهت پیشرفت در این زمینه رو بفرمائید؟
مطالعه من و حتی دوستانم از یک اردیبهشت شروع شد. سه دور دروس را مرور کردم ،دور اول چون ترجمه ی دقیقی از اینگل وجود نداشت (که رفرس ما بود) تقریبا کل ترجمه های قبل که هم نا منظم بود و هم ایراد داشت را به روز رسانی کردم و تطبیق با متن قبل کتاب دادم و نکات رو یادداشت کردم این فاز بیشتر از همه طول کشید. یک کار خوبی که ما از ترم ۵ و ۶ شروع کرده بودیم مقالات بود البته ما این عادت را از ترم یک رزیدنتی داشتیم که مقالات هر ماه ( JOE ) رو تقسیم می کردیم بین خودمان و چکیده مقالات رو ترجمه و خلاصه می کردیم،در دور دوم و سوم خیلی سریع تر پیش رفتم چون عملا نکات رو داشتم و مطمئن بودم چیزی از کتاب رو جا نگذاشتم.
توصیه شما برای دستیاران دیگر جهت موفقیت در آزمون بورد چیست؟
۱-در مورد کتاب ها و رفرنس ها ی اصلی از همون ترم یک بیان نکات رو برای خودشون یاداشت کنند.  ۲-من خودم به شخصه از ترم سه و چهار شروع کردم.  ۳- جلسات گروهی برای اشتراک نکات، متضاد بین رفرنس ها و به اشتراک گزاشتن مطالب بزارند  ۴- مقاله خواندن قبل از امتحان به صورت گروهی
این موفقیت را حاصل چه چیزهایی می دانید و چه کسانی را در موفقیت خود سهیم می دانید؟
تلاش خودم و حضور دوستای خوبم و بعد هم توصیه اساتید. یک مسئله خیلی مهم که باعث برتری ما شد تجربه عملی ما بود که داخل بخش داشتیم.
برنامه اینده کاری شما چیست؟
فعلا در حال گذراندن ضریب K هستم در نهایت بعد از ۳ سال طرحم شرایط چه طور پیش میرود. خیلی آینده مشخص و روشن نیست برام هنوز.
چه خواسته ای از اساتید و مسئولان دانشگاه دارید؟
ما یک سال آخر رزیدنتی متوجه این شدیم که برای بورد و دفاع نیاز به مقاله داریم و این خودش یک استرس بود هر چند که رسیدیم و البته امتیازی هم برای بورد داشت ولی کاش این روز از ترم یک با رزیدنت ها مطرح کنند.