عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

جلسه شورای پژوهشی استان خوزستان در واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، جلسه شورای پژوهشی استان خوزستان با حضور دکتر حسن براتی معاون پژوهشی واحد اهواز، دکتر علی افروس سرپرست واحد دزفول و جمعی از معاونین و مدیران پژوهشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان به میزبانی واحد دزفول برگزار شد.

دکتر علی افروس ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، سال نو را پیشاپیش تبریک گفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه واحد های مختلف دانشگاهی بنا بر مشکلاتی که در بحث مالی داشته و به سمت درآمد زایی روی آورده اند می بایستی برای فروش محصولات تولیدی در سطح استان خوزستان یک کمیته بازاریابی متشکل از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ایجاد گردد.

وی در ادامه افزود: ایجاد یک کمیته بازار یابی را در سطح استان خوزستان محسوس می باشد و برای بهینه ساختن این کمیته می بایست دوره های آموزشی هدفمندی برای بازاریاب ها در نظر گرفته شود تا نیروهای متخصص و افرادی که در زمینه بازاریابی مستعد می باشند را گزینش کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خاطر نشان کرد: در بحث تجاری سازی با توجه به این مطلب که در مراکز رشد برای تبدیل یک ایده به تولید و تجاری سازی مراحل زیادی باید طی گردد، لذا لازم است تا فن بازار یابی برای فروش این محصولات در نظر گرفته شود و مشکلات طولانی بودن گرفتن مجوز برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان مرتفع گردد.

ایشان گفت: مراکز تحقیقاتی را در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان باید گسترش داد و با توجه به شرایط بومی، اقلیمی و پتانسیل هایی که در  مناطق وجود دارد، نوع مراکز تحقیقاتی مشخص شود.

افروس با اشاره به این مطلب که مشارکت کارکنان و اعضا هیات علمی در فعالیت های درآمدزایی یکسان نیست بیان داشت: واحدهای دانشگاهی استان خوزستان بایستی در تلاش باشند تا از نیروهای پرتوان و خلاق در کارگاه ها و آزمایشگاه ها استفاده نماید و برای بهره وری بیشتر از این امکانات می توان از واحد های دانشگاهی مانند واحد همدان که در زمینه کارگاه ها و آزمایشگاه ها پیشرفت های خوبی داشته اند الگو برداری کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در پایان عنوان کرد: دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان توجه بیشتری به گسترش مجلات علمی داشته باشند و سعی شود مجلات در سطح استان قطب بندی گردد.

دکتر حسن براتی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ضمن تشکر از دکتر افروس سرپرست واحد دزفول که میزبانی این جلسه را برعهده داشتند گفت: دکتر افروس طی یک سالی که ریاست واحد دزفول را بر عهده داشته در زمینه درآمدزایی و پژوهشی فعالیت های خوبی را در سطح واحد دزفول اجرا نموده اند.

ایشان در ادامه افزود: سهم استان خوزستان از مجلات علمی و پژوهشی زیاد است به طوری که در اهواز ۸ مجله، شوشتر ۶ مجله و در دزفول ۲ مجله علمی پژوهشی داریم و می بایست به جای گسترش مجلات سعی بر کسب رتبه بندی برای آن ها داشته باشیم.

دکتر حسن براتی تصریح کرد: بنا بر پیشنهاد دکتر افروس، ایجاد کمیته بازاریاب در سطح استان بسیار احساس می شود و حتما تاسیس چنین کمیته ای از سوی دبیر خانه منطقه پیگیری خواهد شد.

براتی بیان داشت: استان خوزستان دارای مراکز تحقیقاتی محدودی می باشد که بایستی اقدامات لازم برای گسترش این مراکز در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان صورت گیرد.