عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر کریمی با قدردانی از یکایک اعضای هیئت‌رئیسه، هماهنگی، انگیزه کار و علاقه‌مندی به دانشگاه را سه ویژگی برجسته این مجموعه مدیریتی دانست

گالری عکس
در این نشست که ۲۶ اسفند ۹۷ در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، دکتر پارساپور مدیر روابط عمومی دانشگاه، به معرفی عملکرد این مجموعه پرداخت و با اشاره به تاریخچه فعالیت روابط عمومی، از مدیران پیشین این مجموعه یادکرد و گفت: از سال ۱۳۸۴ روابط عمومی دانشگاه، با مدیریت دکتر گتمیری فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد و در آن زمان وب‌سایت روابط عمومی از سایت‌های برتر وزارت بهداشت محسوب می‌شد.
دکتر پارساپور، شمار نیروهای روابط عمومی را ۱۸ نفر اعلام کرد که شش نفر از آنان در حوزه خبر فعالیت دارند و گفت: طبیعی است با این تعداد نیرو امکان پوشش خبری همه واحدهای دانشگاه وجود ندارد. براین اساس رویکرد توانمندسازی رابطان روابط عمومی واحدها موردتوجه قرارگرفته و دوره‌های آموزشی متعددی برای آنان برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه، به تشریح پرتال و دیگر سامانه‌های روابط عمومی پرداخت و گفت: باتوجه به تاکید دکتر کریمی که سایت دانشگاه نباید متمرکز بر حوزه ریاست باشد، چنانچه اخبار رابطان با رعایت حداقل‌های لازم و باکیفیت مناسب تهیه شود در اولویت قرار می‌گیرد و به صفحه اصلی سایت دانشگاه منتقل می‌شود. این امر در تشویق و فعالیت بیشتر رابطان نیز تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به فرآیند تحریریه خبر، به بیان آمار اخبار منتشرشده و میزان مشاهده اخبار پرداخت و گفت: در سال ۹۵، ۶ هزار و ۱۳۱ خبر، در سال ۹۶، ۵ هزار ۵۶۷ خبر و در سال ۹۷، ۶ هزار ۴۷۱ خبر در سایت منتشرشده که در همین سال  بیش از ۵ میلیون ۱۴۹ بار مورد مشاهده قرارگرفته است.
دکتر پارساپور با اعلام درج بیش از ۱۰۸ هزار نظر توسط کاربران سایت، به معرفی اصول ده‌گانه فعال‌سازی نظرات پرداخت و گفت: خارج از موضوع نبودن، رعایت احترام، صداقت، قواعد و موازین، شفافیت و احتیاط در نوشتار، ضرورت هوشیاری و توجه به ماندگاری نظر درج‌شده در وب‌سایت دانشگاه، پرهیز از تبلیغات و نقض حریم خصوصی افراد و... ازجمله اصولی است که در فعال‌سازی نظرات موردتوجه قرار می‌گیرد.
مدیر روابط عمومی در معرفی سامانه کیوسک دانشگاه گفت: این سامانه از مهر سال ۹۵ راه‌اندازی شده و  بیش از هزار و ۷۰۰ فیلم و گزارش و.. در بخش دانشگاه در رسانه آن منتشرشده است.
دکتر پارساپور بابیان شمار گزارش تصویری بارگذاری شده در پرتال روابط عمومی گفت: در این بخش بیش از ۲۲ هزار گالری و  بیش از ۳۷۶ هزار عکس بارگذاری شده است. البته سامانه گزارش ویدئویی هم طی دو و سه سال اخیر فعال و در سال ۹۷، حدود ۹۰ فیلم در این سامانه بارگذاری شده است.
وی با اشاره به انتشار بیش از ۱۷۰ مقاله آموزشی در بخش ندای تندرستی گفت: آموزش عمومی که توسط واحدهای دانشگاه در قالب پمفلت و بروشور منتشر می‌شود. از طریق این سامانه برای عموم مردم و رسانه‌ها قابل‌دسترس است.
دکتر پارساپور به معرفی بخش بی‌واسطه با مسئولان پرداخت و گفت: افراد با مراجعه به این بخش می‌توانند پیام خود را به‌طور مستقیم به ایمیل مسئول موردنظر ارسال و پاسخ خود را دریافت کنند چنانچه پس از ۷۲ ساعت پاسخی دریافت نکردند، می‌توانند درخواست خود را از طریق روابط عمومی پیگیری کنند.
پس از گزارش مفصل دکتر پارساپور از عملکرد بخش‌های مختلف روابط عمومی، اعضای هیئت‌رئیسه ضمن بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه اطلاع‌رسانی، از حمایت‌های دکتر کریمی رییس دانشگاه و همراهی دیگر همکاران خود در هیئت‌رئیسه، برای پیشبرد امور دانشگاه در سال ۹۷ تشکر و برای مجموعه دانشگاه در سال نو، بهترین‌ها را آرزو کردند.

قدردانی از هیات رییسه با انگیزه و علاقمند به دانشگاه
دکتر کریمی رییس دانشگاه نیز، ضمن تبریک ولادت امام جواد(ع)، از تلاش‌های دکتر پارساپور در روابط عمومی دانشگاه قدردانی کرد و گفت: امسال اکثر اعضای هیئت‌رئیسه گزارش عملکرد واحدهای زیرمجموعه خود را تشریح کردند؛ معاونانی که باقی ماندند نیز در سال جدید گزارش واحد خود را ارائه خواهند داد.
دکتر کریمی بابیان اینکه امور دانشگاه در سال ۹۷، به همت همکاران هیئت‌رئیسه، روسای بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها پیش رفته است افزود: ما هم تلاش کردیم؛ مانع فعالیت همکاران نشویم و اجازه دهیم که اهداف دانشگاه را پیش ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر نام از تک‌تک اعضای هیئت‌رئیسه قدردانی کرد افزود: از تلاش مضاعف همکاران که به دلیل فشار ناشی از شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به حوزه مسئولیتی آن‌ها تحمیل شد قدردانی می‌کنم.
رییس دانشگاه حضور حجت‌الاسلام دکتر عیسی زاده مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه را در ایجاد آرامش این مجموعه موثر دانست و گفت: ایشان ارتباط خوب و موثری با اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان دارند که این امر در حفظ آرامش محیط دانشگاه بسیار موثر است و جادارد از تلاش‌های ایشان قدردانی کردنم.
وی از دکتر کردی معاون بین‌الملل دانشگاه نیز قدردانی کرد و گفت: اداره حوزه بین‌الملل کار دشواری است و دکتر کردی در این حیطه تلاش بسیاری دارند که امیدوارم نتایج کارشان به ثمر برسد و دانشگاه در جهت بین‌المللی شدن حرکت کند.
دکتر کریمی با تشکر از زحمات دکتر صحرائیان در معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: ایشان از مسئولان دوست‌داشتنی و قابل‌اعتماد دانشگاه هستند. دکتر صحرائیان را از ابتدا می‌شناختم و به ایشان علاقه‌مند بودم اما هرچه این شناخت بیشتر می‌شود علاقه‌مندی من نیز نسبت به ایشان افزون‌تر می‌شود.
رییس دانشگاه حضور دکتر دلاوری در معاونت بهداشت را ارزشمند دانست و گفت: اینکه دکتر دلاوری باوجود تخصص علمی که دارد، مسئولیت تامین بهداشت جنوب شهر تهران را بی‌مزد و منت می‌پذیرد، نشان‌دهنده علاقه‌مندی شخصی ایشان به دانشگاه  است و این بسیار ارزشمند است.
دکتر کریمی، روحیه قوی و محکم دکتر رضایی را در پیشبرد اهداف معاونت درمان موثر دانست و گفت: با تلاش دکتر رضایی و همکاری مجموعه دانشگاه، مسائل متعددی که حوزه درمان در سال ۹۷ با آن مواجه بود پشت سر گذاشته شد. به‌هرحال من از مسائل این حوزه مطلع هستم و از حمات دکتر رضایی تشکر می‌کنم.
رییس دانشگاه، دکتر فتوحی را یکی از مدیران علاقه‌مند به دانشگاه دانست و گفت: همفکری، همراهی و همکاری دکتر فتوحی به دانشگاه آن‌هم  بدون هیچ توقع و چشمداشتی بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به تجربه ارزشمند دکتر موسوی در بیمارستان‌ها گفت: تجربه ایشان در بیمارستان‌ها کمک بزرگی به حوزه بازرسی دانشگاه می‌کند و جادارد از تلاش‌های ایشان تشکر کنم.
دکتر کریمی، از دکتر بیگلر به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین معاونان توسعه دانشگاه یادکرد و گفت: سلامت کاری و قدرت تصمیم‌گیری و قابل‌اعتماد بودن ایشان بی‌نظیر است.  باتوجه به مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر و محدودیت منابع دانشگاه، تامین اعتبارات موردنیاز دارو، تجهیزات و پرداخت‌های پرسنلی امر بسیار دشواری است که دکتر بیگلر مسئولیت آن را برعهده دارد از ایشان می‌خواهم که در این راه خسته نشوند و همچنان باروی خوش به پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کنند.
رییس دانشگاه، ضمن تشکر از دکتر مرعشی در حوزه مدیریت آی تی دانشگاه گفت: در سال آینده باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه صورت گیرد. دانشگاه ازنظر سخت‌افزاری امکانات خوبی دارد اما در بخش نرم‌افزاری نیاز به کار بیشتری دارد. به‌هرحال من مشکلات این حوزه را میدانم و قدردان تلاش‌های دکتر مرعشی هستم.
وی دکتر صادق نیت را از مدیران قابل‌اعتماد دانشگاه دانست و گفت: ایشان سابقه درخشانی در دانشگاه دارند و مسئولیت همه امور را به‌طور کامل می‌پذیرند. به‌هرحال اداره بیمارستان امام خمینی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه کشور کار دشواری است و به ایشان خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم همچنان باقوت و گشاده‌رویی این مسئولیت را ادامه دهند.
دکتر کریمی، صبر و متانت دکتر نفسی در انجام امور مختلف را مثال‌زدنی دانست و گفت: ایشان روحیه قوی در اداره دانشکده پزشکی دارند  و امسال مسائل مختلف دانشکده ازجمله بازنشستگی اساتید را با صبر و درایت پیگیری کردند.
رییس دانشگاه، روابط مثبت دکتر حلب چی با دانشجویان را در ایجاد آرامش دانشگاه موثر دانست و گفت: در شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور که باعث ایجاد کمبودهایی در حوزه دانشجویی شده، اخلاق و روابط خوب دکتر حلب چی با دانشجویان در حفظ آرامش دانشگاه بسیار موثر بوده است.
وی با اشاره به پیچیدگی اداره مجتمع بیمارستانی ۴۰۰ تخت یاس، از تلاش‌های دکتر محقق قدردانی کرد و گفت: امیدوارم سال آینده نقطه عطفی در اداره این بیمارستان و حل مشکلاتش باشد.
دکتر کریمی، ضمن تشکر از زحمات دکتر حاجی محمودی در معاونت غذا و دارو گفت: امسال فشارهای زیادی به این حوزه تحمیل شد که جادارد شخصاً از زحمات شما تشکر کنم و امیدوارم سال آینده باقدرت بیشتری به این مسئولیت ادامه دهید.
رییس دانشگاه از تلاش‌های دکتر وسکویی قدردانی کرد و گفت: معتقدم نباید با نگاه جنسیتی با مسائل دانشگاه برخورد کرد. به‌هرحال  امور زنان دانشگاه با حضور دکتر وسکویی فعال ترشده است که از زحمات ایشان تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد حوزه آموزشی از تلاش‌های دکتر سهراب پور قدردانی کرد و گفت: مسئولیت منطقه ۱۰ و اجرای برنامه‌های طرح تحول آموزش برعهده دکتر سهراب پور است و ایشان با خوش‌فکری و ارتباط مناسب خود فرایندهای آموزشی را به‌خوبی تسهیل کرده‌اند.
دکتر کریمی از تلاش‌های دکتر پارساپور قدردانی کرد و گفت: به نیت خیر ایشان در دانشگاه مطمئن بودم و در این مدت هم مطمئن‌تر شدم و از حضور و زحمات ایشان در این مسئولیت قدردانی می‌کنم.
رییس دانشگاه، دکتر امینی را مشاوری امین برای دانشگاه دانست و گفت: حضور ایشان در کنار ما، قوت قلب و اطمینان‌بخش است. مشاور امین بودن جایگاه خوب و ارزشمندی است که دکتر امینی  از آن برخوردار است.
دکتر کریمی، از تلاش‌های دکتر روئینی در اداره مجموعه داروخانه‌های دانشگاه قدردانی کرد و گفت: مجموعه ایشان در این شرایط یکی از بدهکارترین مجموعه‌های کشور است. اما بااین‌وجود دکتر روئینی با آرامش کارها را پیش می‌برد.
وی همچنین دکتر رستمیان را یکی از معاونان پرانرژی، باانگیزه، خستگی‌ناپذیر و خوش‌فکر دانشگاه دانست و از تلاش‌های ایشان تشکر کرد.
رییس دانشگاه بابیان اینکه مدیریت، در شرایط سخت اهمیت دارد افزود: مدیریت در شرایط ایدئال که همه‌چیز مهیاست مفهوم اصلی خود را نشان نمی‌دهد. هنر مدیریت، به اداره شرایط دشوار است. در این شرایط، مدیران باید تحمل و بردباری بسیاری داشته باشند و به حفظ حریم و آرامش دانشگاه فکر کنند. قطعاً افرادی که دور این میز جمع شدند از چنین روحیه‌ای برخوردارند.
وی افزود: اغلب پیش‌بینی‌های خوبی از سال آینده نمی‌شود ولی معتقدم هر شرایطی که اتفاق بی افتد باید به فکر حفظ دانشگاه باشیم و اگر با همین روند را در سال آینده پیش بگیریم قطعاً با مشکل پیچیده‌ای روبرو نخواهیم شد.
دکتر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدیدهای نوروزی، به همکاران معاونت درمان توصیه کرد:  این بازدیدها باهدف تبریک سال نو و تشکر از همکاران بیمارستانی انجام می‌شود. به‌هیچ‌وجه قصد برخورد و تذکر به همکارانی  که در  تعطیلات، خانواده‌های خود را رها کردند و در شیفت‌های بیمارستانی مشغول خدمت هستند را نداریم. اگر هم موردی مشاهده شد به‌جای برخورد مستقیم که تاثیر مثبتی ندارد، به رییس مربوطه گزارش دهید.
وی در پایان سخنان خود بار دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه قدردانی کرد و گفت: امیدوارم سال آینده با کمک یکدیگر سختی‌ها را پشت سر بگذاریم. قطعاً بانشاط و انگیزه‌ای که در هیئت‌رئیسه دانشگاه وجود دارد مشکلی جدی نخواهیم نداشت.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی