عمومی | دانشگاه تهران

جلسه شورای مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه یک آموزش عالی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از اداره کل امور شاهد و ایثارگر ، آخرین جلسه شورای مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه یک آموزش عالی کشور در سال ۱۳۹۷ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر رحمت‌اله اللهیاری، دبیر شورای مدیران کل منطقه یک، با یادآوری ۲۲ اسفند به نام روز شهدا، یاد و خاطره رشادت‌ها و جان فشانی‌های شهیدان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت. هم‌چنین ادامه راه شهیدان و پیگیری آرمان‌های آنها را مورد تاکید قرار داده و از اولویت دانشگاه‌ها برشمرد.
وی با اشاره به مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: «عدم پرداخت مطالبات به مشکلی اساسی تبدیل شده و فعالیت‌های ادارات کل امور دانشجویان دانشگاه‌ها را تحت تاثیر منفی قرار داده است. این امر می‌تواند در خدمات‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر اختلال ایجاد کند، لذا ضروری است تا راه‌کارهای لازم در نظر گرفته شود».
دکتر اللهیاری هم‌چنین ضمن بیان رسالت مدیران در جهت حفظ هویت ایثارگری، این موضوع را حائز اهمیت توصیف کرد و تلاش در جهت ارتقاء وضعیت کیفی از نظر شاخص‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان را مورد تاکید قرار داد.
سپس مدیران کل شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه یک، با بررسی موضوع مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران که دانشگاه‌ها را دچار مشکلات بسیاری کرده است، بر تعریف هدفمند بهره‌مندی دانشجویان شاهد و ایثارگر متناسب با امکانات و نیازهای جامعه از تسهیلات شهریه، بر رفع سریع مشکل مذکور تاکید کردند.
در ادامه جلسه مسئول دبیرخانه شورای مدیران کل دانشگاه‌های منطقه، دستور جلسه را مطرح و از همکاری بسیار خوب دانشگاه‌ها برای برگزاری سومین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار تقدیر به‌عمل آورد.
هم‌چنین اعضای جلسه به ارائه نقطه‌نظرات درباره موارد مطرح شده پرداختند و پس از بحث و بررسی، کارگروه بررسی آئین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با مشارکت دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شاهد، پیام‌نور، الزهرا و اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان تشکیل شد تا در زمینه سایر موارد مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شود.
این جلسه با حضور مهندس فدا حسین محمدی، مدیر کل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، داود نورچه‌ای، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های منطقه یک، در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.