عمومی | بنیاد ملی نخبگان

بررسی تکنیک‌های بارش فکری در طرح دوست علمی ایلام

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه طرح دوست علمی نانو به همت بنیاد نخبگان استان ایلام و با همکاری پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فرهیختگان ایلام و پارک علم‌و‌فناوری استان با هدف ارتقاء سطح توانمندی و هدایت بهتر استعدادهای‌برتر دانش‌آموزی برگزار شد.

در این کارگاه، دانش‌آموزان ضمن آشنایی با مبانی و نظریه‌های خلاقیت، انواع تکنیک­ها و روش‌های پرورش ایده‌ها را در قالب تکنیک‌های بارش فکری، شش کلاه تفکر، استخوان ماهی، PMI ، نقشه ذهنی، اسکمپل، دکاتور و پنجره جوهری فراگرفتند.

همچنین دانش‌آموزان با مبانی کارآفرینی، شخصیت‌شناسی کارآفرینان موفق و روش‌های بهبود فرآیند کسب‌وکار، بازاریابی، قیمت‌گذاری، فروش و فرصت آشنا شدند. در این کارگاه‌ها دانش‌آموزان فرآیندهای تیم‌سازی، حل مسئله و تقسیم وظایف را نیز آموختند.

شرکت‌کنندگان در بخش دیگری از این برنامه و در کارگاه پرپوزال‌نویسی با انواع روش‌های تحقیق و پژوهش، نوشتن پرپوزال، انتخاب موضوع، روش‌های گردآوری اطلاعات، انواع تحقیق و پژوهش آشنا شدند و هر تیم به صورت مجزا یک پرپوزال اختصاصی جهت ارزیابی آموخته‌ها تهیه کرد و پس از آن، دانش‌آموزان به گروه‌های پنج نفره تقسیم و هر گروه روی موضوعی خاص در زمینه نانو فناوری تحقیق کردند.

پس از دو روز تلاش و آموزش مهارت‌‎های خاص، دانش‌آموزان هر گروه نسبت به ارائه گزارش‌کار و عملکرد خود جهت بازاریابی و فروش در جلسه دفاعیه طرح‌ها اقدام کردند.

لازم به ذکر است، در این برنامه، طی مراسمی از نفرات برگزیده طرح دوست علمی نانو تقدیر شد.