عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

کسب مقام نخست رویداد استارتاپی توسط تیم دانشکده شهید باهنر شیراز

تیم دانشکده فنی شهید باهنر شیراز در رویداد استارتاپی "کارآفرین باش" که با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس برگزار شد در بخش بهینه سازی مصرف انرژی مقام نخست را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، نام طرحی که تیم دانشکده شهید باهنر شیراز به سرپرستی احمدمصباح مسئول  بخش  علوم پایه در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرد، انتقال نور خورشید به داخل ساختمان‌ها از طریق کانال فلزی بود.

اعضای این تیم را حمید موسی پور سمیه باستانی، هاجر باستانی، عباسعلی معصوم زاده، منا عزیزی، راضیه حق‌پرست و قمررخ خسروی تشکیل می‌دادند.

براساس این گزارش، با حمایت شرکت شهرک های صنعتی فارس رویداد کار آفرین باش در سه حوزه بسته‌بندی، طراحی و ساخت نمونه اولیه و بهینه سازی مصرف انرژی در سه روز با حضور دانشجویان ، اساتید دانشگاه ها و صنعتگران در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز برگزارشد.

در این رویداد ،استارتاپ های حوزه های مربوط به عناوین بسته بندی، طراحی و ساخت نمونه اولیه و بهینه سازی مصرف انرژی،به بیان چالش های پیش رو در حوزه های مربوطه، تجارب خود و نحوه ایده پردازی در این حوزه ها پرداختند. در ادامه چالش طوفان فکری به منظورایده پردازی در حوزه های مختلف عنوان شد و طرح های اولیه توسط صاحبان  آن ها بیان وسپس برروی طرح های عنوان شده داوری صورت گرفت وطرح های منتخب اعلام شدند.

برگزاری دوره آموزشی نحوه ساخت بوم کسب و کار و ساخت بوم مدل کسب کار برای طرح های منتخب از دیگر برنامه های این رویدادبود.