عمومی | دانشگاه علامه طباطبائی

دکتر زندمقدم در نشست مدیران انتشارت ۱۳ دانشگاه برتر کشور: نمایشگاه کتاب مسکو، تجربه موفقی برای ما بود



دکتر زندمقدم در نشست مدیران انتشارت ۱۳ دانشگاه برتر کشور: نمایشگاه کتاب مسکو، تجربه موفقی برای ما بود

سومین گردهمایی مدیران انتشارات ۱۳ دانشگاه برتر در سالن کنفرانس دانشکده علوم ارتباطات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، امیر زندمقدم، رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه در این مراسم گفت: در آخرین جلسه ای که خدمت مدیران انتشارات دانشگاه های برتر بودیم درباره نمایشگاه کتاب مسکو و پیش نویس اساسنامه آن کنسرسیوم صحبت کردیم. برای نمایشگاه کتاب مسکو اطلاع رسانی شد و بسیاری از دوستان آثاری را برای ما ارسال کردند و ما تمام کتابهایی که به دستمان رسیده بود را به نمایش گذاشتیم.

او تصریح کرد: از برخی کتاب ها چند نسخه موجود بود که ما به علت محدودیت بار یک یا دو نسخه از کتاب ها را ارسال کردیم. در این نمایشگاه استقبال بسیار خوبی از غرفه ایران شد. همچنین مسئولان و رئیس نمایشگاه کتاب مسکو هم از غرفه ایران بازدید کرد. دکتر زندمقدم در ادامه اظهار کرد: در مذاکره ای که داشتیم، گفته شد که ما نماینده ۱۳ دانشگاه در ایران هستیم و این امر برای آنها بسیار جالب بود که چنین پتانسیلی در ایران وجود دارد.

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: آدرس، مشخصات و دفترچه هایی را که دانشگاه ها برای معرفی ارسال کرده بودند را در اختیار آنها قرار دادیم. به هر حال تجربه بسیار خوبی بود که در اختیار ما قرار گرفت و آن را ادامه خواهیم داد. این عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی علامه طباطبائی در ادامه تصریح کرد: ما می توانیم در فصل های دیگر و نمایشگاه های دیگر شرکت کنیم. از دیگر پتانسیل هایی که  وجود دارد و ما می توانیم درباره آن صحبت کنیم و به سرانجام برسیم نمایشگاه کتاب پکن خواهد بود. اتفاقاً یکی از استادان دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان رایزن ایران در چین منصوب شده است و در جلسه فصل بهار درباره این موضوع تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: در نشست گذشته، پیش نویسی مطرح شد و دوستان اصلاحاتی را انجام دادند. نامه ای به آقای دکتر رحیمیان دبیر شورای معاونان پژوهشی ۱۳ دانشگاه برتر ارسال شد و در دستور کار آن شورا قرار گرفت. ولی متاسفانه به علت تعدد برنامه ها و نکاتی که در دستور جلسه داشتند قرار بر این شد که هفته گذشته، شورای معاونان ۱۳ دانشگاه برتر در دانشگاه تهران برگزار شود که به دلایلی این جلسه به قبل از ماه رمضان در دانشگاه تبریز موکول شد.

دکتر زندمقدم در پایان گفت: در تبریز درباره اساسنامه صحبت خواهیم کرد؛ تا مصوبه آن را بگیریم. انتظار داریم دانشگاه ها بیشتر با ما همکاری داشته باشند.