عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

برگزاری ششمین دوره جشنواره پستو در دانشگاه علم و صنعت ایران

برگزاری ششمین دوره جشنواره  پستو در دانشگاه علم و صنعت ایران

ششمین دوره جشنواره سراسری پستو در بخش های داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی و شعر در سه بخش آزاد، کلاسیک و ترانه برگزار می شود .
جشنواره پستو از رویداد های مهم فرهنگی دانشگاه های سراسری کشور به شمار می آید و هر ساله دانشجویان مشتاق می توانند آثار خود را برای این جشنواره ارسال کنند. مهلت ارسال آثار از ۱ اسفند الی ۲۰ اسفند ۱۳۹۶و اختتامیه جشنواره فروردین۱۳۹۷ است. از برگزیدگان هر بخش تقدیر شده و جوایز نفیسی اهدا می گردد. شرکت در این جشنواره برای تمامی دانشجویان، آزاد است .
مجموعه کانون‌‌های فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران مفتخر است تا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ با هدف معرفی و حمایت از نویسندگان و شاعران مستعد و دانشجوی این دیار ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی سراسریِ ادبی_دانشجوییِ «پستو» را در سه حوزه‌ی داستان کوتاه، شعر _در سه بخش کلاسیک، آزاد و ترانه‌سرایی_ و نمایشنامه‌نویسی برگزار ‌کند .
بهره‌گیری از زبان گویای ادبیات(شعر و داستان) در راستای اعتلای فضای فرهنگی دانشگا‌ه‌ها، یکی از ضرورت‌های انکارناپذیری است که متأسفانه تا به امروز آن‌گونه که درخور است مورد توجه جدّی‌ِ هنرمندان و اصحاب قلم قرار نگرفته، و پرورش و اشاعه‌ی آن در فضای دانشگاهی در زیر سایه‌ی بی‌توجهی‌ها فروگذاشته شده‌است .
در این میان «پستو» نهالی‌ست کوچک. و با آن‌که امسال، تنها به استقبال ششمین بهارش می‌رود؛ توانسته است در این کویرِ فعالیت‌های ادبی_هنری و به اعتبار مخاطبینِ روز‌افزونش و آثار ارزنده‌ی آنها، خود را به یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگیِ دانشجویی مبدل کند. درختی که امید می‌رود با رشد و تعالی خود، به بالندگی هرچه بیشتر عرصه‌ی شعر و ادب دانشگاه‌، بیفزاید .
تمامی آثار باید به صورت فایل word و با قلم b nazanin و اندازه ۱۴ باشند .
داستان کوتاه
سقف تعداد کلمات: ۴۵۰۰ کلمه
حداکثر تعداد آثار: ۳ اثر
شعر
جشنواره در سه بخش کلاسیک، آزاد و ترانه برگزار می‌شود .
هر شاعر فقط در یک بخش می‌تواند شرکت کند .
حداکثر تعداد آثار: ۳ اثر
نمایش‌نامه
تنها یک اثر برای این بخش جشنواره پذیرفته خواهد شد .
در دو بخش نگاه نو و مجال نو
نگاه نو برای علاقمندان به نمایشنامه نویسی ،ارتقای فن قلم و تماشای تئاتر از دریچه نگاه آنان .
مجال نو فرصتی برای به چالش کشیدن قلم نمایشنامه نویسان و تقدیر از تلاشی که در این عرصه دارند.( شرکت در سایر جشنواره ها و برگزیده شدن بلامانع است .)
شرایط عمومی جشنواره :
موضوع جشنواره آزاد است .
اثر تا کنون چاپ و یا در جشنواره دیگری برگزیده نشده باشد .
شرکت کنندگان باید در زمان برگزاری جشنواره دانشجو باشند .
در صورت بروز اشکال در لینک آپلود و همچنین رفع سوالات خود میتوانید از طریق ایمیلهای زیر در ارتباط باشید .
Pastoo_dastan@iust.ac.ir
Pastoo_shear@gmail.com
Pastoo_namayesh@iust.ac.ir
آدرس دبیرخانه: تهران – میدان رسالت – خیابان هنگام – خیابان دانشگاه – دانشگاه علم و صنعت ایران – مجتمع شهید بهرامی – کانون‌های فرهنگی و هنری


: