عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

افتتاح فاز نخست زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج/کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار در کهگیلویه و بویراحمد/ خدمت به نظام سلامت مردم اصلی ترین هدف مراکز بهداشتی و درمانی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افتتاح و بهربرداری از فاز نخست پروژه زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج یکی از اصلی ترین پروژه ها درجهت خدمت به نظام سلامت استان بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵ هزار زایمان در استان صورت میگیرد، ابراز داشت: با توجه به نیاز مرکز استان، ساخت این پروژه زایشگاه در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از سال ۹۳ آغاز و هم اکنون با اختصاص بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه صرف ابنیه و تجهیز فاز نخست آن، این زایشگاه با ۶ تخت فعال شروع به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراجعات روزانه در ایام عید نوروز به بیش از ۵ برابر حالت معمول خواهد رسید، تلاش ما بهره برداری از این پروژه و ارائه خدمات درمانی در ایام عید نوروز بوده است.

دکتر ایلامی میزان مرگ و میر مادران باردار در سال ۹۷ را صفر در صد در استان گزارش نمود و یادآور شد: ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی به مادران باردار و همچنین طراحی سامانه تریاژ مامایی برای نخستین بار در سطح کشور در جهت تشخیص زایمان های پر خطر از نمونه اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است.

وی عنوان کرد: زایمان در آب و زایمان فیزیولوژیک از نمونه نکات برجسته زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با هدف کاهش میزان زایمان سزارین و ارتقا میزان زایمان طبیعی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: میزان زایمان سزارین به نسبت سال های گذشته به ۲۶ درصد در سطح استان رسیده است که با توجه به کم خطربودن زایمان طبیعی، کاهش میزان زایمان سزارین از نمونه تلاش های دانشگاه علوم پزشکی است.

وی اضافه کرد: در دپارتمان زنان و زایمان استان، ۸ متخصص و فوق تخصص در رشته های تشخیص های یش از تولد، سرطان زنان و نازایی مشغول به ارائه خدمات دهی هستند.

وی اذعان داشت: نخستین مرکز درمان ناباروری در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران افتتاح و به زودی شاهد راه اندازی فاز دوم زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) خواهیم بود.

وی تصریح کرد: روند کاهشی برخی از بیماری های شایع در طی سال های گذشته، از نمونه برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است که خوشبختانه طی ۴ سال گذشته حتی یک مورد از این بیماری ها در استان گزارش نشده است.

۳۰۰ میلیارد تومان، هزینه پروژه های بهداشت و درمان در سال ۹۷

نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در طی این مراسم گفت: سال ۹۷ نزدیک بر ۳۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه پروژه های بهداشت و درمان در استان شده است.

غلام محمد زارعی افزود: با توجه به نیاز مردم به یک مرکز زایشگاه در مرکز استان، افتتاح و بهربرداری از پروژه زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع)، اقدامی اساسی در جهت ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان بوده است.

وی ادامه داد: تلاش ما تکمیل پروژه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بزرگ شهر یاسوج است که با افتتاح این پروژه بزرگ، بسیاری از مشکلات مردم همچون پراکندگی کلینیک ها در سطح شهر، ایجاد ترافیک و دسترسی آسان تر محقق می گردد.

ارتقا شاخص های بهداشت و درمان، چشم اندازی به سوی آینده درخشان وضعیت سلامت مردم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت دستاوردهای بزرگی همچون، ارتقا امید به زندگی، کنترل و مدیریت مرگ و میر زنان باردار و کودکان زیر یک تا پنج سال و مدیریت بیماری های باز و نو پدید، داشته است که همگی موجب ارتقا سطح خدمات دهی و کاهش آمار نگران کننده وضعیت سلامت مردم خواهند شد.

دکتر علی محمد احمدی اظهار داشت: امید داریم تا پایان سال ۹۸ تعداد تخت های فعال استان به یک هزار و ۴۰۰ تخت برسد.

وی تصریح کرد: تلاش های اعضای هیات علمی در بخش آموزش پزشکی، تولید مقالات و دستاوردهای مختلف در حوزه ی علوم پزشکی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما تجهیز زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) و راه اندازی فاز دوم آن خواهد بود تا خدمات زایمان برای مردم استان به نحو مطلوب صورت گیرد، خاطر نشان کرد: امید داریم که بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر جلیل نیز به زودی آماده ارائه خدمات و گردشگری سلامت در استان نیز راه اندازی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه این مراسم گفت: افتتاح نخستین فاز زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با ۶ تخت فعال از نمونه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است و تلاش ما بهره برداری از فاز دوم این مرکز با ۸ تخت در آینده نزدیک است.

دکتر غلامعباس سبز در پایان یاد آورشد: شروع پروژه کلینیک بیماران خاص، افتتاح پایگاه های اورژانس ۱۱۵، خریداری به روز ترین تجهیزات ویژه مراکز اورژانسی و آمبولانس ها، خریداری ۱۸ دستگاه آمبولانس، افتتاح بخش بیماران خاص دندانزشکی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و درمان دوگانه بیماران اعتیاد از نمونه اقدامات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده است.۶