عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان در نشست با مسئولان بانک تجارت: درجنگ اقتصادی...

دکتر محمد علی طاهر روز شنبه ۲۵اسفند ماه ۹۷ در جلسه نشست با مسئولان بانک تجارت گفت: مشکلات اقتصادی که آثار به جا مانده از تحریم‌ها است، برکسی پوشیده نیست. هم اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ نیز مانند جنگ تحمیلی پیروز خواهیم شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهیدباهنر کرمان، دکتر طاهر افزود: کاهش قیمت نفت لطمه شدیدی به درآمد بودجه‌ای دولت و تولید کشور وارد کرد. این مساله برای همه کشورهای صادرکننده نفت عضو اوپک و خارج از اوپک نیز خساراتی به همراه داشت.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: تورم در میان‌مدت، تقاضا برای مصرف را کاهش می‌دهد و موجب رکود فعالیت‌ها می‌شود. این امر منجر به عدم‌توانایی وام گیرندگان در بازپرداخت تسهیلات دریافتی قبلی از بانک‌ها می‌شود و بانک‌ها را با انبوهی از معوقات بانکی روبه‌رو می‌کند. در چنین شرایطی، بانک‌ها ناگزیر به گرفتن ذخیره احتیاطی کلان برای معوقات خود خواهند بود که کاهش منابع قابل تسهیلات‌دهی را در پی دارد.
دکتر طاهر با اشاره به جنگ اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت امکانات بازار سرمایه در کشور، بانک‌ها امکان تامین سرمایه از این محل را نیز ندارند. این امر در آینده می‌تواند موجب بروز بحران بانکی به علت افزایش ریسک بانک‌ها شود و از این رو، باید از هم‌اکنون در فکر راهی برای مقابله با آن بود.
وی گفت: واقعیت این است که در شرایطی که همه انتظار دارند بانک‌ها به کمک اقتصاد بیایند و موجب رونق اقتصادی شوند، این بانک‌ها هستند که نیاز به کمک دارند.
رئیس دانشگاه افزود: برطرف کردن رکود اقتصادی بدون فراهم بودن امکانات مالی بین‌المللی با توجه به کاهش شدید درآمدهای نفتی چندان آسان نیست و از این رو تلاش مسئولان دولت و بانک مرکزی در جهت رفع این موانع و تطبیق مقررات بانکی با استانداردهای بین‌المللی نیاز به زمان دارد تا بتوان از مزایای رفع تحریم استفاده کرد.
دکتر طاهر تصریح کرد: خدمات بانک تجارت که ارائه می شوند از نیازهای عملکردی مشتریان به ویژه دانشگاهیان است و این بدان معنی است که رابطه توسعه آنها با میزان رضایت مشتریان یک رابطه مستقیم است. بنابراین افزایش حجم و کیفیت این خدمات مستقیماً موجب افزایش رضایت مشتریان بانک‌ها خواهد بود.
رئیس دانشگاه شهیدباهنر کرمان از کلیه مسئولان بانک تجارت، بابت همکاری که تاکنون داشته‌اند تشکر کرد.

مجیدرضا رضائی مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان گفت: باعث مباهات است و خرسندیم که دانشگاهیان فرهیخته را از نزدیک ملاقات می‌کنیم و از این بابت قدردان آنها هستیم.

وی افزود: ما سربازان اقتصادی هستیم رضایت‌مندی دانشگاهیان، آبروی بانک تجارت است موظفیم در این دوره، اقتصاد امن ایجاد نماییم و همانند بقیه سربازان، عمل کنیم.

معاون مالی، اداری و مدیریت منابع دانشگاه دکترعلیرضا شکیبایی با اشاره به رضایت دانشگاه شهید باهنر از عملکرد بانک تجارت شعبه دانشگاه در سال ۹۷ تاکید کرد: امیدواریم روزهای پایانی سال نیز با امور مالی این دانشگاه همانند سالهای قبل، همکاری لازم را داشته باشید.

دکتر محمد ابراهیمی رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه گفت: طی یکسالی که گذشت، بانک تجارت همواره حامی دانشگاه بوده و تسهیلات اعطا شده از سوی این بانک و کیفیت خدمات بانک سبب تعامل خوبی شده است و از این مساله خرسندیم.

علی فرحبخش سرپرست بانک تجارت شعبه دانشگاه خاطر نشان کرد: کسب رضایت دانشگاهیان امری است بسیار سخت و اگر بتوانیم اندکی هم رضایت این بخش فرهیخته را محقق کنیم برایمان موفقیت بزرگی است.

وی افزود اگر کوتاهی بوده ان‌شالله در سال آینده برطرف خواهد شد، این بانک افتخار دارد که طی سال‌های اخیر با حمایت‌های مالی خود در حصول موفقیت‌های مالی برای اقتصاد کشور نقش داشته است.