عمومی | دانشگاه رازی

برگزاری نشست مشترک مسئولین پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک مسئولین پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی و دکتر یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و اعضای هیات مدیره این شرکت، روز دوشنبه بیستم اسفند ماه ۱۳۹۷ در محل شرکت بازرگانی دولتی ایران، برگزار شد.

دکتر شهاب قاضی به‌عنوان نماینده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی و دکتر دانیال کهریزی به‌عنوان نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، دکتر شهاب قاضی با اشاره به دستاوردهای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی، از آمادگی این پردیس برای هرگونه همکاری با شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد.

در ادامه دکتر یزدان سیف از تلاش‌های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در زمینه تحقیقات کاربردی قدردانی کرد و لزوم بکارگیری فناوری اطلاعات و سیستم وب را در کشاورزی مورد تاکید قرار داد.

در ادامه، دکتر دانیال کهریزی به دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش بنیان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی اشاره‌ای داشتن و خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان پردیس تاکنون موفق با تولید دو محصول یولاف و کاملینا شدند که هر یک می‌تواند در صنعت مورد استفاده واقع شوند.

وی به تحقیقات انجام بر گندم‌های نان، دوروم، کلزا، گلرنگ و نباتات علوفه‌ای توسط اعضای شرکت‌های دانش بنیان، اشاره کرد.

در پایان یزدان سیف فهرستی از عناوین مورد نیاز شرکت بازرگانی دولتی در قالب استارت آپ یا طرح‌های پژوهشی ارائه نمود که هر یک از همکاران دانشگاه رازی در تمامی گروه‌های آموزشی می‌توانند روی این موضوعات فعالیت داشته باشند و از حمایت‌های شرکت بازرگانی دولتی برخوردار شوند که فهرست این فعالیت‌ها به شرح ذیل می‌باشد.

- مدیریت زنجیره تامین و لجستیک کالاهای اساسی

- بهینه سازی عملیات حمل و نقل و کاهش هزینه های حمل

- فناوری‌های نوین در مانیتورینگ هوشمند سیلوها و انبارها

- تشخیص اصالت کالا در عملیات حمل و نقل

- فناوری بلاک چین در زنجیره تامین گندم، آرد و نان

- فناوری بلاک چین در پایش و رصد کالاهای اساسی در سطح بازار

- فناوری‌های نوین پرداخت در فروش نان

- آموزش عوامل موثر در زنجیره تامین گندم، آرد و نان

- توزیع کالاهای اساسی به منظور تنظیم بازار

- زنجیره ارزش تامین گندم، آرد و نان

- کاهش هزینه‌های تبعی در عملیات خرید، فروش، ذخیره‌سازی و حمل

- بورس گندم و کالاهای اساسی

- کاهش بهای تمام شده محصولات

- انتقال ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و کاربرد رمزارزها در واردات