عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری جلسه بررسی وضعیت مسمومیت های اخیر در شهرستان قروه با حضور رئیس دانشگاه

برگزاری جلسه بررسی وضعیت مسمومیت های اخیر در شهرستان قروه با حضور رئیس دانشگاه پنجشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷

جلسه بررسی وضعیت مسمومیت های اخیر در شهرستان قروه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در شبکه و بهداشت قروه برگزار شد.

به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این جلسه  ضمن بررسی گزارشات اقدامات انجام شده جهت مشخص شدن دلایل احتمالی و نیز پیشگیری از ابتلای موارد جدید گفت:  با توجه به آمادگی بالای کلیه سطوح مدیریتی، درمانی و بهداشتی در دانشگاه و مراکز تابعه، جای هیچگونه نگرانی در پیشگیری و کنترل این مشکل وجود ندارد.

دکتر سیامک واحدی آموزش راهکارهای بهداشتی جهت پیشگیری و کنترل این مسمومیت را مهم بیان کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی و دقت و توجه به تاریخ انقضاء و شرایط نگهداری محصولات غذایی هنگام خرید، تغییر ظاهر، طعم، رنگ و بوی ماده غذایی، ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات قبل از مصرف و استفاده از آب آشامیدنی بهداشتی در پیشگیری از مسمومیت ها تاثیر به سزایی دارد.

سپس وی در جلسه ای با مسئولین شبکه بهداشت و درمان قروه، به بررسی گزارشات و اقدامات صورت گرفته پرداخته و جهت مشخص شدن ابعاد مختلف این مشکل و نیز تسریع در روند پیشگیری و کنترل آن و موارد مشابه، تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

گفتنی است بر طبق نتایج بررسی ها، اقدامات و آزمایشات انجام گرفته در منابع آب شرب شهرستان قروه هیچگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی مشاهده نشده است.