عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه، ضرورت جذب نیروهای توانمند و خلاق در راستای رشد جایگاه علمی و پژوهشی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باید به جوانان با استعداد و توانمند و خلاق میدان داد تا در مسیر رشد و شکوفایی دانشگاه تلاش کنند تصریح کرد: حوزه معاونت پژوهشی و مراکز تحقیقات و پژوهشکده بوعلی بهترین زمینه برای استفاده از توانمندی جوانان به شمار می رود.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در نشست شورای پژوهشی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال های اخیر در حوزه پژوهش رشد و ارتقاء چشمگیری داشته است اظهار کرد: جایگاه امروز دانشگاه حاصل تلاش تمامی اعضای هیات علمی و دانشجویانی است که با همت و توان مضاعف برای رشد و پیشرفت دانشگاه در تمامی حوزه ها تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای جوان و با انگیزه در دانشگاه یکی از ظرفیت های ارزشمند دانشگاه به شمار می روند که می تواند بیش از پیش جایگاه دانشگاه را ارتقاء دهد خاطر نشان کرد: جذب نیروهای خلاق و توانمند یکی از وظایف مهمی است که دانشگاه دنبال می کند که بر اساس پست های موجود هیات علمی، نسبت استاد به دانشجو و بازنشستگی اعضای هیات علمی پیشکسوت با عمر بالای ۷۰ سال  دنبال می شود.

دکتر دارابی اظهار امیدواری کرد: حوزه پژوهشی با بکارگیری تمامی اعضای هیات علمی و فراگیری پتانسیل ها و ظرفیت های موجود، شاخص های علمی و پژوهشی دانشگاه را بیش از پیش ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه تمامی فرایندهای ایجاد شده در دانشگاه بر اساس تدبیر و خرد جمعی صورت می گیرد اظهار کرد: تجمیع برخی از گروه های آموزشی و یا انتقال به دیگر مراکز درمانی در راستای استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی در بهترین شرایط ممکن و ارتقاء خدمات به جامعه انجام میشود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های اعضای کمیته شورای پژوهشی در پیشبرد اهداف دانشگاه اظهار کرد: در شرایط کنونی که کشور تحت فشار تحریم های ظالمانه است، دانشگاه های علوم پزشکی کشور و حوزه پژوهشی دانشگاه ها نقش موثری در رشد و شکوفایی کشور در مسیر خود کفایی و اجرای پروژه های دانش بنیان خواهند داشت.

دکتر محسن تفقدی با بیان اینکه با همت و تلاش تمامی دانشگاهیان، سال آینده، سالی سرشار از موفقیت در حوزه پژوهش خواهد بود خاطر نشان کرد: یکی از ماموریت های مهم حوزه پژوهشی دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و ایجاد اقتصاد دانش بنیان است که با جذب و بکارگیری جوانان با انگیزه و توانمند حاصل خواهد شد.

{jcomments on}