عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

برگزاری جلسه پارک علم و فناوری با حضور سرپرست دانشگاه

جلسه پارک علم و فناوری با حضور دکتر کوهپایه زاده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه؛ این جلسه با حضور سرپرست دانشگاه، دکتر ملکوتی معاون تحقیقات و فناوری،  دکتر مبارکی معاون توسعه مدیریت و منابع، اعضای شورای سیاستگذاری  و مدیر اجرایی پارک علم و فناوری  در مورخ ۲۲ اسفندماه در سالن شورای دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدا گزارشی از روند اجرایی پارک علم و فناوری  توسط اعضای شورای سیاستگذاری مطرح و پیشنهاداتی در خصوص بهره برداری بهتر توسط اعضا عنوان شد. دکتر مبارکی خاطرنشان شد: برای رسیدن به تصمیمات عملیاتی بایستی مستندات دقیق و  مبتی بر شواهد بوده و عقلایی باشد.
رئیس دانشگاه عنوان کرد: در مرحله اول باید مشکل این فرآیند تعریف و شفاف سازی شود و فعالیت پارک علم و فناوری  ساماندهی گردد.
دکتر کوهپایه زاده گفت: بهره برداری ازامکانات و تجهیزات  مهم می باشد. همچنین باید از مراکزی که دارای سوابق موفق در زمینه مدیریت پارک های فناوری  هستند، بهره برد.
وی افزود: برای قضیه پارک فناوری و مرکز رشد باید یک تئوری اجرایی تعریف شود، تا بتوان آن را به تدریج توسعه داد و همچنین از فضا و امکانات موجود در دانشگاه  برای این امر استفاده نمود.
دکتر کوهپایه زاده تاکید کرد: باید با همفکری هم به یک جمع بندی اثربخش دراین برنامه برسیم تا بتوانیم این طرح را عملیاتی نماییم، بازاندیشی شود که بتوانیم بهره برداری بهتری در یک بازده زمانی کوتاه و با دید آینده نگرانه داشته باشیم.
همچنین دکتر ملکوتی در خصوص تعیین رئیس پارک علم و فناوری تاکید نمود .
گفتنی است در این جلسه پیرامون اصلاح  فرآیند مدیریت، برآورد هزینه، ایجاد زیر ساخت مناسب، تجهیزات  و امکانات همکاری با بخش های خصوصی بحث و بررسی شد.