عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

نظارت‌های بهداشت محیط شهرستان دیّر در ایام نوروز شدت می‌گیرد/تشکیل شش تیم نظارتی

حسین ناظمیان‌پور در نشست با کارشناسان بهداشت محیط گفت: واحد بهداشت محیط از واحدهای پرتلاش و تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده موفقیت‌های خوبی نیز در زمینه ارتقا شاخص‌های بهداشت محیط در شهرستان دیّر حاصل شده است.
وی با اشاره به بسیج سلامت نورزی گفت: در طول اجرای طرح سلامت بسیج نوروزی فعالیت‌های ویژه نظارتی برنامه‌ریزی شده است که با تشکیل تیم‌های نظارتی و برگزاری گشت‌های مشترک سعی در ایجاد محیط امن و سالم  برای مسافرین نوروزی و شهروندان هستیم.

نظارت ۶ تیم بهداشت محیط شهرستان دیّر در ایام نوروز


معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر به اهمیت نظارت و بازرسی در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: شش تیم نظارت و بازرسی بهداشت محیط در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان دیّر فعال شده‌اند.
وی افزود: این تیم‌های نظارتی از ۲۰ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در کلیه ایام هفته حتی روزهای تعطیل در دو نوبت صبح و بعد از ظهر کار پایش و نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و محل‌های اسکان مهمانان نوروزی، مراکز خدمات جامع سلامت و مطب‌های خصوصی را بر عهده دارند.
ناظمیان‌پور با بیان اینکه اعمال مقررات در این مدت از سال را به منظور کاهش تخلفات بهداشتی و افزایش سلامت مردم پررنگ‌تر دانست و افزود: نحوه عملکرد و نظارت بازرسان بصورت نظارت بر تمام فعالیت یک واحد اعم از بهداشت فردی، ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختار فیزیکی مکان، تاریخ مصرف و تولید و شرایط نگهداری مواد غذایی، برچسب اصالت کالا و .. می‌باشد.
وی افزود: اگر لازم باشد در مواردی تذکر، اقامه و ارجاع دعاوی به مراجع قضایی و در مواقع بحرانی فوراً پلمب مکان و ممانعت از ادامه فعالیت در همان محل انجام خواهد شد.

نظارت ویژه بر آب آشامیدنی در ایام نوروز


معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با اشاره به یکی از برنامه‌ها مهم سلامت نوروزی گفت: علاوه بر نظارت‌های ادارات آبفا و آبفار بر کیفیت آب آشامیدنی، شبکه بهداشت و درمان نیز بر بهداشت و کیفیت آب شرب نظارت دارد.
وی افزود: نظارت بر سلامت آب شرب شهروندان و مسافران در ایام نوروز  با جدیت هرچه بیشتر صورت می‌گیرد و ضمن کلرسنجی روزانه، نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب نیز در دستور کار قرار دارد.
ناظمیان‌پور در خصوص شناگاه‌های شهرستان دیّر گفت: از آب شناگاه‌های رسمی شهرستان دیّر به طور مستمر نمونه برداری می‌شود و خوشبختانه تاکنون موردی از آلودگی اعلام نشده است.
وی خاطرنشان کرد: نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک ، نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب، کلرسنجی روزانه آب و گشت مشترک با ادارات گروه هدف در ایام نوروز توسط نیروهای کشیک بهداشت محیط شهرستان دیر انجام می‌شود .
انتهای پیام/ ح.ن- ۳۰۵۰