علوم پایه | دانشگاه ارومیه

هسته پژوهشی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تشکیل می شود

دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در جلسه‌ی مشترک هیات رئیسه دانشگاه ارومیه و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه خطاب به حاضرین در جلسه گفت: با توجه به پتانسیل پژوهشی که در این دانشکده وجود دارد، باید در اینجا یک هسته پژوهشی تشکیل شود و ما از این کار حمایت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به جلسه اخیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان ادامه داد: درآن جلسه مقرر شد که دانشگاه ارومیه راهکارهایی در جهت ایجابی کردن اقدامات امربه معروف و نهی از منکر در جامعه ارائه دهد. در واقع ما باید سعی کنیم که پژوهش های حوزه علوم انسانی و ادبیات را در جهت رفع نیازهای جامعه سوق دهیم.

راه اندازی اتاق مشاروه دانشجویی در دانشکده ادبیات، راه کارهای بین المللی سازی دانشگاه، کتاب های الکترونیکی، کارگاه های آموزشی اساتید، سامانه های آموزشی  و پژوهشی، امتیاز بندی در مورد پایه و گرنت، اردوهای تاریخی و علمی، مشکلات بیمه، اینترنت، امکانات آموزشی، ارتباط با صنعت، کارگاه های رفتاری از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط اعضای هیات علمی مطرح و جهت حل آنها از سوی هیات رئیسه دانشگاه راه کارهایی اعلام شد.

دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه با هدف تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر به عنوان چهارمین دانشکده دانشگاه ارومیه با راه اندازی گروه زبان و ادبیات فارسی در سال ۱۳۶۷ تاسیس گردید. اولین گروه دانشجویان پذیرفته شده شامل کارشناسی دبیری ادبیات فارسی در سال ۱۳۶۷ و دبیری تربیت بدنی در سال ۱۳۶۸ بوده اند. فضای آموزشی واداری این دانشکده از آغاز در پردیس شهر واقع در خیابان شهید بهشتی بوده است که متعاقباً در سال ۱۳۷۱ به محل ساختمان جدید واقع در بلوار والفجر ۲ روبروی صدا و سیما منتقل گردید.

اعضاء هیئت علمی این دانشکده با نهادها و سازمانهای اجرایی متعددی همکاری دارند و در این دانشکده طرحهای مشترک آموزشی ، تحقیقاتی و مشاوره ای در زمینه های مختلف به اجرا درآمده است .