عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بازدید امام جمعه محترم کازرون و معاون فرماندار از جشنواره اقلیم هفت رنگ

در سومین روز برگزاری نمایشگاه فرهنگ‌های ایرانی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کازرون از این نمایشگاه بازدید کردند. ایشان ضمن دیدار از غرفه‌های قومیت‌های مختلف این جشنواره، به لزوم حفظ پوشش‌ها و لباس‌های بومی اشاره کردند. امام جمعه محترم کازرون ضمن انتقاد از تغییری که در پوشش و لباس در کشور ما ایجاد شده‌است، این پوشش رسمی را سبب دوری از فرهنگ بومی دانستنه و اشاره کردند که لباس‌های محلی را باید حفظ کرد. وی در ادامه با دانشجویان برگزارکننده این جشنواره عکس یادگاری گرفتند. حضور ایشان مایه دلگرمی و ایجاد انگیزه فراوانی در بین دانشجویان برگزارکننده این مراسم و متولیان فرهنگی دانشگاه شد.

قبل از آن نیز معاون سیاسی فرمانداری کازرون از این نمایشگاه دیدار کردند. نماینده فرماندار ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه پیشنهاد کردند که سال آینده با هماهنگی با بخش‌های مختلف و مرتبط شهرستان این جشنواره با شکوه و عظمت بیشتری برگزارشود. وی همچنین قول همکاری برای هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف و مربوطه شهرستان در برگزاری با شکوه‌تر این جشنواره برای سال آینده دادند.

این بازدیدها که روز سه‌شنبه مورخ بیست و یکم اسفندماه ۱۳۹۷ هم زمان با سومین روز این جشنواره که مختص بازدید عموم بود به دعوت رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر انوشیروان غفاری‌پور صورت گرفت. جشنواره فرهنگ‌های ایرانی برای به نمایش گذاشتن بخش‌های مختلف فرهنگ بومی اقوام و شهرهای ایران برای دومین سال پیاپی به وسیله تشکل اسلامی قلم و اندیشه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در اسفندماه برگزار می‌شود.