عمومی | دانشگاه تبریز

درخشش تیم روبوکاپ دانشگاه تبریز در مسابقات فیرا کاپ آزاد ایران ۲۰۱۹

تیم روبوکاپ دانشگاه تبریز در هشتمین دوره جشنواره بین المللی "رباتیک و هوش مصنوعی فیرا" خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این مسابقات که همه ساله در یکی از کشور های جهان برگزار می شود، که این مسابقه به نوعی عرصه ای برای به چالش کشیدن محققان در زمینه ربات ها را فراهم می کند. فیرا تا به حال در کشور های استرالیا، برزیل، فرانسه، چین، کره جنوبی، انگلیس و ... به صورت سالیانه برگزار شده و پیشرفت چشمگیری داشته است.

این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران ( Iran FIRA RoboworldCup Open) ۲۰۱۹ از ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. از میان ۲۴ رشته مسابقات رباتیک امسال،‌ ۱۴ لیگ مربوط به بخش دانش‌آموزی و ۱۰ لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است.

لازم به ذکر است؛ "فیراکاپ آزاد ایران" با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا ( FIRA ) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزار می‌شود و تیم‌های برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۹ که سال جاری در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود، حاضر شوند.

یادآور می شود: تیم دانشگاه تبریز در این مسابقات با تیم Aura_VR در لیگ چالشی عبور از موانع، توانست مقام اول قهرمانی و همچنین مقام اول بهترین تیم شرکت کننده را کسب نماید.

این تیم با ترکیب اشکان عبدالوش، امیر حداد جدیدی و رضا نوبهاری به سرپرستی دکتر فرناز ماهان، عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی  گروه علوم کامپیوتر حضور داشت.