مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

کاشت درخت به مناسبت هفته درختکاری توسط زوج های دانشجو

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی به همت مدیریت پشتیبانی دانشگاه صبح روز سه شنبه ۲۱ اسفندماه سال جاری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مهندس امانی معاون پشتیبانی دانشگاه طی سخنانی به اهمیت فضای سبز و کاشت درخت اشاره کرد و افزود: یک درخت بالغ در حدود ۱۸۰ کیلوگرم اکسیژن تولید می کند که این میزان نیاز اکسیژن سه نفر را تامین می سازد.
وی گفت: سرانه فضای سبز در دانشگاه صنعتی شریف بسیار کم است و باید برنامه ای برای افزایش سرانه فضای سبز در دانشگاه ایجاد نماییم .
در ادامه برنامه حجت الاسلام طباطبایی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی به اهمیت کاشت درخت در محیط اطراف اشاره کرد و افزود: با کاشت گیاهان و درختان در اطراف محیط زندگی خود می توانیم تا حدودی به کاش استرس در زندگی های صنعتی امروز کمک نماییم.
وی با اشاره به نظریه برخی از فلاسفه در خصوص درختان گفت: گیاهان دارای نفس نباتی هستند و قائل به شعور می باشند و بدیهی است که گیاه دارای روح بتواند تسبیح خداوند را نیز بگوید.
ایشان در ادامه صحبت های خود به احادیثی از بزرگان دین نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از احادیث آمده است که چند چیز باعث زیاد شدن طول عمر می شود که کاشت درخت یکی از آنهاست.
در ادامه برنامه نیز دکتر فاطمی معاون اداری و مالی دانشگاه ضمن تشکر از زحمات کارکنان فضای سبز برای آنها آرزوی سلامت و موفقیت کرد.
وی افزود: من شانس زیادی برای افزایش سرانه فضای سبز در دانشگاه ندارم و پیش از من همه فضاهای باقیمانده به ساختمان تبدیل شده است اما امیدوارم با همین فضای کوچک باقیمانده بتوانم در طول مدتی که در این معاونت هستم، قدم مثبتی در راه فضای سبز دانشگاه بردارم.
گفتنی است: در این برنامه باغبانان نمونه سال توسط معاونت پشتیبانی معرفی و لوح تقدیری به رسم یادبود تقدیم آنها شد.
خاطر نشان می شود: در ادامه برنامه درخت هایی توسط زوج های دانشجو در فضای روبروی ساختمان پشتیبانی کاشته شد.