عمومی | پژوهشگاه نیرو

پشتیبانی بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه از تجارت پایدار کشاورزی در اوکراین

بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه، EBRD، با توجه به استراتژی خود در قبال کشور اوکراین، با تامین مالی پروژه‌های انرژی پایدار، در فناوری نوآورانه و فعالیت‌های مرتبط با استفاده از ضایعات کشاورزی در اوکراین، سرمایه گذاری می‌کند.
به منظور توسعه، ساخت و بهره‌برداری از یک نیروگاه بیوگاز ۶ مگاواتی واقع در منطقه Kirovograd در مرکز اوکراین، یک وام بلندمدت تا سقف ۱۵ میلیون یورو (۱۷ میلیون دلار) به گروه I&U برای تامین مالی پروژه اعطا خواهد شد. این نخستین پروژه تحت حمایت برنامه تجارت زائدات کشاورزی اوکراین خواهد بود که توسط صندوق فناوری پاک تامین مالی می‌شود. این پروژه نخستین تاسیسات بیوگاز در اوکراین خواهد بود که ضمن کاهش مصرف انرژی و جایگزینی کود زیستی به جای کودهای شیمیایی، منجر به کاهش ۲۴۰۰۰ تن CO۲ در سال خواهد شد.
این پروژه که با هدف انتقال فناوری در حوزه کاهش (انتشار) و انطباق با تغییر اقلیم تعریف شده است از مشوق مالی ۵۳۴،۸۰۰ دلاری مرکز تامین مالی و انتقال فناوری بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه برای برنامه تغییر اقلیم، که توسط صندوق تاسیسات محیط زیست سبز (GEF) تامین می‌شود و همچنین کمک هزینه ۲۲،۱۵۰ یورویی (۲۵۰۰۰ دلار) صندوق سرمایه‌گذاری همجواری اتحادیه اروپا، استفاده خواهد کرد. بخش قابل توجهی از هزینه‌های حقوقی قانونی، توسط صندوق همکاری ژاپن- بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه تامین می‌شود.