عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

توسعه مهارت آموزی راه برون رفت از چالش های کشور

دکتر صالحی عمران در نشست هم اندیشی شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد؛

دکتر صالحی عمران با اشاره به ظرفیت بالای سازمان بسیج مستضعفین گفت: تجربه بالا در عبور از بحرانها و موفقیت در عملکرد که متاثر از مردمی بودن و ارتباط با اقشار مختلف بالاخص اساتید دانشگاه و نگاه غیر سیاسی توانسته است همواره این سازمان قدرت غلبه بر مشکلات را داشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای با ۱۷۳ هزار دانشجو و بیش از ۲۴ هزار استاد مدعو بعنوان یک دانشگاه جوان شناخته می شود و مولود انقلاب اسلامی قلمداد می گردد.

وی در ادامه به راهکارهای برون رفت از چالشها پرداخت و گفت:  سرمایه گذاری در آموزش اولین و پایه ای ترین گام در جوامع توسعه یافته برای برون رفت از مشکلات محسوب می شود بالاخص اینکه آموزش در زمینه های مهارتی باشد و این مهم می تواند به رشد کمی و کیفی در جامعه منجر شود که نقش دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: فناوری آموزش های مهارتی و تولید گامهای دوم و سوم در زمینه برون رفت از چالشها است که سه گام آموزش ، فناوری و تولید در کنار هم را می توان به زنجیر اقتصاد مقاومتی تشبیه کرد و تجربه نشان داده است هر جا پنجه های کارآمد جدی گرفته  شده است فناوری و تولید را با خود همراه کرده است .

وی در ادامه به ضرورت اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: آثار اجتماعی مهارت آموزی می تواند تاثیر قابل توجهی در جامعه بگذارد و موجب تحول جامعه شود.

صالحی عمران در پایان گفت: ضرورت پنجم راههای برون رفت از چالشها که در شرایط موجود حائز اهمیت است ضرورت امنیتی است و با توجه به تجربیات زیادی که در حل بحرانهای کشور وجود دارد دانشگاه فنی و حرفه ای و بسیج اساتید به نمایندگی سازمان  بسیج مستضعفین می توانند با طرح های مهارت آموزی مشکلات و تهدیدهای بیکاری را به فرصت تبدیل کنند.

درادامه دکتر امینی معاون نظارت و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور به تشریح ظرفیت این سازمان پرداخت و گفت: بسیج اساتید از یک سو به مجموعه های علمی و اساتید که نقش راهبردی در جامعه دارند مرتبط است و از سوی دیگر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نیرویی توانمند در عرصه های مختلف است متصل می باشد که این مهم با توجه به ظرفیت های قابل توجه تولید ، رشد ، تعالی و حل مسئله می تواند منشا خدمات قابل توجهی باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور  افزود:بسیج اساتید می تواند با تجمیع سازی ظرفیتهای خود و تشکیل یک جبهه علمی ، فرهنگی بن بست شکنی کند و در مسیر پویایی و رشد اعتلای کشور گام بردارد.

همچنین دکتر خسرویان رییس سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: واجب است همه مسئولان بیانیه گام دوم انقلاب مطالعه نمایند و نسبت خودشان را با آن تطبیق دهند.

وی در ادامه گفت: در زمینه صنعت تعمیر و نگهداری در کشور اقدام عاجلی صورت نگرفته است و دانشگاه ه فنی و حرفه ای می تواند به بازنویسی این حوزه بپردازد.

در نشست هم اندیشی  شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور و شورای معاونین بسیج دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۴ مدیر استانی دانشگاه فنی و حرفه ای معرفی شدند.