عمومی | دانشگاه حکیم سبزواری

درخشش دانش آموخته دانشگاه حکیم سبزواری در دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس

مقاله مستخرج از رساله ی دکتری احمدرضا بیابانی دانش آموخته دانشگاه حکیم سبزواری  در دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس  به عنوان مقاله برتر شناخته شد.

در اختتامیه”دومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدّس” در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ی ملّی از میان ۱۴۲ مقاله ی علمی و پژوهشیِ رسیده به دبیرخانه ی همایش، از ۱۵مقاله ی برتر با تقدیم لوح سپاس در حضور امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نیز اهالی فرهنگ و قلم تقدیر شد که در این میان مقاله ی دکتر احمدرضا بیابانی با عنوان “ضرورت شناخت و رفع آفات آسیب زای تاریخ شفاهی دفاع مقدّس”، به عنوان مقاله ی برتر انتخاب شد.

این مقاله، یکی از مقالات مستخرج از رساله ی دکترای ایشان  با عنوان “آسیب شناسی ادبیّات داستانی دفاع مقدّس” است که سال گذشته به راهنمایی دکتر عبّاس محمّدیان و با مشاوره ی دکتر مهیار علوی مقدم و دکتر احمد خواجه ایم با کسب درجه ی عالی، دفاع شد.

همچنین باید خاطرنشان کرد که در این مراسم از ۱۰۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی با رویکرد دفاع مقدّس رونمایی شد که کتاب “دریایی از دُر” (خاطرات شفاهی سردار دُرچه ای) با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدّس خراسان رضوی، به قلم دکتر احمدرضا بیابانی، یکی از این عناوین بود.

این همایش به همّت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدّس و نیز سازمان اسناد کتابخانه ی ملّی ایران و با همراهی نهادهای علمی و دانشگاهی و سازمان های مهم لشکری و کشوری برگزار شد و به گفته ی دکتر عزیزی دبیر علمی همایش، مقالات برتر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه می‌شود و در فصلنامه‌های علمی_ پژوهشی و علمی_ ترویجی، به چاپ خواهد رسید.