عمومی | بنیاد ملی نخبگان

پرهیز از تفکر تک‌بُعدی و وسعت دادن به نگرش

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای برنامه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی نخبگانی، کارگاه مشاوره با موضوع تفکر خلاق با سرفصل‌های انواع تفکر خلاق، تکنیک‌های پرورش تفکر خلاق، شیوه‌های متفاوت فکر کردن، محرک‌های تفکر خلاق، نحوه اجرای تکنیک‌های تفکر خلاق، موانع تفکر خلاق، ویژگی افراد خلاق و نیز معرفی کتب مفید در این زمینه، به همت برگزار شد .

در ابتدای این برنامه، برومند؛ مدرس کارگاه ضمن تعریف تفکر خلاق، به تشریح مفاهیمی چون، خلاقیت، اختراع و نوآوری پرداخت و با اشاره به چگونگی استفاده از توان ذهنی برای رو به‌‎رو شدن با مسائل، مشکلات و چالش‌ها، گفت: اساس تفکر خلاق این است که افراد از تجربه‌هایشان برای حل مسائل و مشکلاتشان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: یکی از الگوهای تفکر خلاق، الگوی ۶ کلاه تفکر هست که در این الگو، پرهیز از تفکر تک‌بُعدی و وسعت دادن به نگرش، راه‌ها و نحوه تفکر خلاق، هماهنگی مدبرانه و طبقه‌بندی نتایج به افراد آموزش داده می‌شود.

برومند در پایان تصریح کرد: آگاهی از انواع تفکر خلاق مانند تفکر واگرا، تفکر همگرا، تفکر ارزشیابی و تشریح تجربیات موفق افراد در استفاده از الگوهای تفکر خلاق، از ملزومات موفقیت در تفکر است.