عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

دومین جشنواره اقوام ایرانی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز به کار کرد

دومین جشنواره اقوام ایرانی تحت عنوان «اقلیم هفت رنگ» برای معرفی اقوام و فرهنگ‌های ایرانی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون افتتاح شد. این جشنواره  به همت تشکل اسلامی قلم و اندیشه از تشکل‌های فعال دانشجویی این دانشگاه برپا شده است.

این جشنواره به مدت سه روز از یکشنبه نوزدهم تا سه شنبه بیست و یکم  اسفندماه  ادامه خواهد داشت. در این جشنواره با برپایی غرفه‌هایی، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام و مناطق مختلف کشور اعم از پوشش، مفاخر فرهنگی و علمی، غذاها، جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی، صنایع دستی، موسیقی و بازی‌های محلی و... را به نمایش گذاشته می‌شود. در کنار نمایش فرهنگ بومی اقوام ایرانی، فرهنگ و خصایص محلی بعضی از شهرهای ایران نیز به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این جشنواره با حضور رئیس دانشگاه، دکتر انوشیروان غفاری‌پور و دیگر اعضای هیئت رئیسه و شماری از کارکنان و اساتید و دانشجویان، صبح یکشنبه نوزدهم اسفندماه یک هزار و سیصد و نود و هفت افتتاح شد و تا سه روز آینده برای بازدید علاقه‌مندان دایر می‌باشد و برنامه‌های فرهنگی و محلی متنوعی در حاشیه نمایشگاه فرهنگ‌ها اجرا خواهدکرد. روز سوم این نمایشگاه ویژه بازدید عموم است و درهای آن برای سایر شهروندان کازرون باز است.