عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

گزارش نشست شورای سلامت؛از دغدغه مسئولان برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی و دکه‌های عرضه مواد غذایی کنار مدارس تا راه اندازی کانون سلامت محلات+تصاویر


نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان اجرایی این استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، نشست شورای سلامت استان با بررسی مسائل مختلف از جمله ساماندهی دکه‌های عرضه مواد غذایی کنار مدارس، دکل و آنتن‌‌های مخابراتی و مراکز عرضه لبنایت سنتی برگزار شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از آغاز طرح بسیج نوروزی خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی در حوزه بهداشت و درمان اندیشیده شده است .

دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر رستورن‌های جاده‌ای و درون شهری در ایام نوروز افزود: کیفیت مواد غذایی، دامی و لبنی عرضه شده به مردم به جد در دستور کار است و در این زمینه بدون هیچ ملاحضه‌ای ورود می‌کنیم .

وی با اشاره به برپایی چادرهای سلامت در وردی و خروجی شهرهای استان ادامه داد: در این چادرهای سعی می‌کنیم بحث‌های تبلیغی و ترویجی سلامت به مسافران و گردشگران ارائه شود .

دکتر ایلامی ابراز کرد: در زمینه صدور مجوز و پروانه کسب مراکز عرضه مرتبط با دام و فراورده‌های دامی طبق قانون باید استعلام لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شود که در موارد مورد نیاز نظر دامپزشکی را نیز اخذ می‌کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پایش عملکرد واحدهای عرضه مواد دامی و فرآورده‌های آن بیان کرد: با توجه به مضرات آنتن و دکل‌های مخابرات در حیاط مدارس پیگیر ساماندهی این مهم نیز هستیم و در این زمینه تحقیق لازم انجام شده است .

دکتر ایلامی خاطرنشان کرد: کانون سلامت محلات در برخی شهرستان‌ها از جمله بویراحمد و دنا تشکیل و سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار است .

وی مهمترین وظیفه کانون سلامت محلات را ترویجی و تبلیغی عنوان کرد و گفت : پایش پرفشارخونی بزودی با همکاری این کانون‌ها در استان انجام می‌شود .

دکتر ایلامی با تاکید بر اینکه کانون سلامت محلات بازوی اجرایی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اجرای طرح سلامت دهان و دندان است، بیان کرد: مردمی کردن سلامت را به عنوان یکی از مهمترین اولویت کاری در دستور کار داریم .

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: با توجه به دغدغه رئیس دانشگاه تاکنون کانون سلامت محلات در دو شهرستان بویراحمد و دنا تشکیل و راه اندازی در سایر شهرستان‌های نیز در دستور کار است .

دکتر کرامت‌الله زندی‌قشقایی افزود: ۷۷ کانون در شهرستان دنا راه اندازی شده که تاکنون ۶ مجمع تشکیل شده که ۲۴ مصوبه داشته است که از این تعداد ۱۰ مصوبه اجرایی شده است .

وی تصریح کرد: در شهرستان دنا نیز۱۶ کانون سلامت محلات راه اندازی شده که در مجموع ۴ مجمع با ۱۸ مصوبه داشتیم که از این تعداد ۵ مصوبه اجرایی شده است .

زندی‌قشقایی افزود: کانون سلامت محلات در راستای اجتماعی کردن سلامت و جلب مشارکت مردم برای سلامت خود راه اندازی می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار تعیین تکلیف آنتن و دکل‌های مخابراتی در حیاط مدارس و منازل مسکونی شد و گفت: در صورت مشخص شدن ایجاد مشکلات بر روی سلامت افراد حتی با اقدام قضایی باید جمع آوری شوند.

دکتر علی محمد احمدی با اشاره به ضرورت دغدغه‌مندی در زمینه سلامت مردم و انجام تمهیدات لازم در این بخش ابراز کرد: مجدانه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان می‌خواهم معاونت مربوطه را مامور کند تا به شکل جدی مصوبات شورای سلامت را دنبال و در انجام مصوبات تسریع ببخشد .

وی با تاکید بر اینکه خروجی نشست‌های شورای سلامت باید کاربردی و اجرایی باشد، بیان کرد: در نشست بعدی این شورا باید بحث آنتن و دکل‌های مخابراتی، تعذیه مدارس توسط دکه‌ها و پسماندهای شهری تعیین تکلیف شود .

به گزارش وب‌دا، در پایان این نشست پیشنهاد‌های دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تعریض خیابان ورودی به پردیس آموزشی دانشگاه و بیمارستان امام سجاد(ع ) ایجاد پیاده رو برای عابر پیاده، آبفای شهری در زمینه جلوگیری از توسعه آرامستان بالای مخزن آب منطقه فرامرزی یاسوج و اقتصاد و دارایی در زمینه کمبود سرویس بهداشتی در محدوده شهر یاسوج و تقویت نظارت بهداشتی بر رستوران‌های بین راهی به عنوان دستور کار جدید ارائه شد که باید در نشست‌های بعدی این شورا مورد بررسی قرار بگیرند

۱





انتهای پیام/