عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

حجت‌الاسلام شعبانی مطرح کرد: دانشگاه، اصلی‌ترین مرکز اجرای بیانیه گام دوم انقلاب



حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی در گفتگو با روابط عمومی واحد تبریز با توجه به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اصلی‌ترین محل و مرکز برای اجرایی‌شدن نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب، دانشگاه است. اگر دانشگاه با این برنامه همراه شود قطعاً این برنامه عملیاتی و اجرایی می‌شود؛ اما اگر دانشگاه مسیر خود را در راستای گام دوم  انقلاب تعریف نکند، تحقق بیانیه به‌سختی امکان‌پذیر است.

وی به همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری سلسله جلسات گام دوم، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و اصل مهم این بیانیه، استخراج نقشه‌های عملیاتی برای حل مسائل جامعه است.

شعبانی از برگزاری سلسله کارگاه‌ها در آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها سند الگوی پیشرفت ایران اسلامی و بیانیه گام دوم بررسی خواهد شد. در این راستا استادان مرتبطی از مشهد، تهران و قم دعوت شده‌اند که این مباحث را بررسی خواهند کرد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در ترکیه به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای این بیانیه تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل علمی توزیع‌محور است که باید به مسئله‌محور تبدیل شود. دانشگاه آزاد می‌تواند با این عمل به حل مسائل ذکر شده در بیانیه از لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کمک کند.